• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for estetiske fag på tittel 
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for estetiske fag
  • Blar i Institutt for estetiske fag på tittel
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for estetiske fag
  • Blar i Institutt for estetiske fag på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for estetiske fag på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 26-45 av 76

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Fagpreferanser i skolen med vekt på kjønn og intelligens. Et bidrag til faghistorien i kunst og håndverk 

      Halvorsen, Else Marie (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      I artikkelen presenteres og drøftes en undersøkelse som handler om elevers holdninger til estetiske fag generelt og faget forming spesielt. Undersøkelsen viser at faget forming i 1968 omfatter ulike områder som elever ...
    • Fagtradisjoner, faglige synteser og fagdiskurs 

      Framgard, Erling (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Denne artikkelen fokuserer på at oppmerksomheten i undervisningen kan ha ulike omdreiningspunkt som danner pedagogiske og faglige tradisjoner. Den dialektiske forståelsesstrukturen som anvendes her, har en disiplinorientert ...
    • Fokusgruppeintervju, et hjelpemiddel til å videreutvikle kunnskap om undervisningen i lærerutdanningen? 

      Gulliksen, Marte Sørebø; Hjardemaal, Finn R. (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      I denne artikkelen diskuterer vi i hvilken grad fokusgruppeintervju kan være en egnet innfallsvinkel til å utvikle forskningsbasert kunnskap om undervisningen i faglærerutdanningen i formgiving, kunst og håndverk. Vi ...
    • Forming i barnehagen – et tilbakeblikk for framtida 

      Carlsen, Kari (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      I nordisk barnehagepedagogikk har aktiviteter med materialer hatt stor plass historisk sett. Faget forming, fagbetegnelsen i norsk barnehagetradisjon og barne-hagelærerutdanning, inngår i definisjonen av sløyd, slik denne ...
    • Fraktal-læring. Kunstundervisning som dynamisk system 

      Podowska, Jadwiga B. (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      I denne artikkelen ønsker jeg å presentere og undersøke teoretisk en strategi for undervisning i samtidskunst, med undervisningsemnet KunstLab som kontekst. KunstLaben er en reaksjon på modernismen som fortsatt utgjør ...
    • Følgeforskning av "Nettbasert masterstudium i Formgiving, kunst og håndverk" 

      Amari, Morteza; Hjardemaal, Finn R. (Research report, 2012)
      På oppdrag fra Institutt for forming og formgivning ved Høgskolen i Telemark har vi gjennomført et følgeforskningsoppdrag knyttet til oppstart, gjennomføring og avslutningen av treårig Nettbasert master i formgivning, kunst ...
    • Handlingsrammer og handlingsrom i kunst og handverksfaget: korleis institusjonelle mønster medverkar i studentars skapande prosessar med installasjonar 

      Rimstad, Åsta (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Artikkelen ser på to ulike undervisningsopplegg der faglærarstudentar i kunstog handverk arbeiddemedinstallasjonar. Utifrå nokre konkrete eksempel blir det belyst korleis forståingar, tilnærmingar og arbeidsmåtar som er ...
    • Hvilken betydning har hvem som kopierer? - ulike utfordringer ved bruk av visuelle åndsverk 

      Bergman, Silje (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Artikkelen har opphavsrett som tema, med fokus på hva som kan gjøres med andres verk, og hvilken betydning det har hvem som gjør det. Forskjeller i praksis belyses ved å beskrive, analysere og diskutere konkrete eksempler ...
    • Hyperlinking i dokumentasjon: av digitalbasert bildskapende utviklingsarbeid 

      Juusola, Per Ola (Tilde: rapporter från Institutionen för estetiska ämnen, Journal article, 2010)
      Artikkelen setter søkelys på problemstillinger og muligheter knyttet til bruk av hypertekst og hyperlinket materiale som et mulig verktøy i arbeid med dokumentasjon og formidling av digitalbasert skapende utviklingsarbeid. ...
    • Interspecies pedagogy: What could a horse teach me about teaching 

      Fredriksen, Biljana Culibrk (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      This article explores experiential learning through a more-than-human perspective. It builds on my earlier study of young children’s experiential learning, which revealed the biological predispositions or”embodied capacities” ...
    • Kopiering og kulturelle referanser som verktøy i bildeskaping: Opphavsrettslige utfordringer i undervisningen 

      Bergman, Silje (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Kopiering som verktøy i bildeskapende prosesser, og etiske og opphavsrettslige utfordringer i den forbindelse, er tema for denne artikkelen. For å undersøke temaet er det utviklet et undervisningsopplegg der studenter løser ...
    • Livet etter studiene Hva gjør faglærer- og master-/hovedfagstudentene i formgiving, kunst og håndverk etter endt utdannelse? 

      Gulliksen, Marte Sørebø (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      Artikkelen presenterer en undersøkelse av yrkespraksisen til uteksaminerte faglærere og lektorer i formgiving, kunst og håndverk ved Høgskolen i Telemark – en av to norske høgskoler som tilbyr utdanningen. Populasjonen ...
    • Making as a Way of Interacting with the Environment 

      Groth, Camilla (Chapter, 2020)
      As craft practitioners, we interact closely and intimately with materials and tools. As we learn to listen to the voice of a material, to the possibilities and limitations it presents, we adjust our intentions to what is ...
    • Making matters? Unpacking the role of practical aesthetic making activities in the general education through the theoretical lens of embodied learning 

      Gulliksen, Marte Sørebø (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      New knowledge on cognition and learning generated in the various fields of neuroscience is now being incorporated into the learning sciences. This development might have broad significance for the theoretical development ...
    • Master design, kunst og håndverk: Sammenfatning av masteroppgaver 2017 

      Amari, Morteza (Master i formgiving, kunst og håndverk;5/2016, Others, 2017)
      Kjære leser, Undersøkelse og forskning i eget skapende arbeid er omfattende og byr på en rekke utfordringer knyttet til både klargjøring av begreper og teoretiske rammer og til tilegnelse av kunnskap gjennom praktisk arbeid. ...
    • Master formgivning, kunst og håndverk: Presentasjon av masterstudentenes oppgaver i estetisk skapende prosjekt og pilotprosjekt 

      Amari, Morteza (Others, 2015)
      Å kunne lære, kommunisere, samhandle, delta, utforske, skape og å ha fagspesifikk kompetanse er fremtidens kompetanseområde for å håndtere fremtidige oppgaver i samfunnet. Det er anbefalinger fra Ludvigsen utvalget. ...
    • Master formgivning, kunst og håndverk: Presentasjon av masterstudentenes oppgaver i estetisk skapende prosjekt, pilotprosjekt og andre tekster 

      Amari, Morteza (Others, 2014)
      Dette mastertidsskriftet er en presentasjon av studentoppgaver ved master i formgivning, kunst og håndverk ved høgskolen i Telemark, campus Notodden. Studiet er en videreføring og videreutvikling av Rammeplan for hovedfag ...
    • Master formgivning, kunst og håndverk: Sammenfatning av masteroppgaver våren 2014, og andre tekster 

      Amari, Morteza (Others, 2014)
      Kjære leser, Det er en ekstra stor glede for meg å kunne presentere første nummeret av et mastertidsskrift som er dedikert masterstudentenes oppgaver ved høgskolen i Telemark, Notodden. Dette første nummeret er en presentasjon ...
    • Master formgivning, kunst og håndverk: Sammenfatning av masteroppgaver våren 2015, 2013 og fagartikkel 

      Amari, Morteza (Others, 2015)
      Kjære leser, Å etablere et eget akademisk formingsfaglig miljø har vært sentralt for fagmiljøet siden etableringen av Hovedfag i forming i Norge i 1979. Dette er blitt gjort gjennom å utvikle studieplaner og praktisk ...
    • Master formgivning, kunst og håndverk: Sammenfatning av masteroppgaver våren 2016 og fagartikkel 

      Amari, Morteza (;5, Others, 2016)
      Artikkelen til Erling Framgard er et av bidragene til vitenskapelige artikler i Formakademisk. Bidragene i Formakademisk og Techne er viktige for fagutvikling og fagformidling innen design, designdidaktikk, kunst og håndverk ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit