• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for estetiske fag på tittel 
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for estetiske fag
  • Blar i Institutt for estetiske fag på tittel
  •   Hjem
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for estetiske fag
  • Blar i Institutt for estetiske fag på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for estetiske fag på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 67-76 av 76

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Underlying the carver’s experience: Sensorimotor modulation in cerebellum when carving wood 

      Gulliksen, Marte Sørebø (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Woodcarvers often report their experiences as having an intense internal focus, and feeling of a close connection to the material. This article explore key processes in cells and organs that underlies these experiences, ...
    • Undersøkende praksis - tema- og prosjektorientert bildeundervisning 

      Framgard, Erling (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      På basis av fagkritiske holdning og sterkt inspirert av dansk billedpedagogikk, har jeg utviklet det jeg kaller Undersøkende praksis (UP). UP er tema- og prosjektorientert bildeundervisning og kan kort karakteriseres som ...
    • Utfordringer ved bruk og deling av visuelle uttrykk i en digital tidsalder 

      Bergman, Silje (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      De siste tiårenes teknologiske utvikling av bilderedigering og bildedeling har forandret hvordan bilder brukes som medium i kunst, kultur og kommunikasjon. Dette fører med seg andre problemstillinger knyttet til bruk og ...
    • Vad och hur gör de? - att synliggöra lärande i grundskolans slöjdpraktik via videoetnografi och mikroanalys 

      Hansen, Cathrine (Journal article; Peer reviewed, 2011)
      Artikeln bygger på resultat och erfarenheter av etnografiskt insamlade videoinspelningar från grundskolans slöjdundervisning utgående från tre studier; dels vid ett projekt med förstudier under slutet av 1990-talet (Johansson, ...
    • Visual ethnography as a tool in exploring children?s embodied making processes in pre-primary education 

      Carlsen, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This article presentsand discussesvisual ethnography as a methodological approach to research on embodied making and learning in pre-primary education. The article reflectsonhowvisual ethnography (Pink, 2007) contributes ...
    • Why our brains love arts and crafts implications of creative practices on psychophysical well-being 

      Huotilainen, Minna; Rankanen, Mimmu; Groth, Camilla; Seitamaa-Hakkarainen, Pirita; Mäkelä, Maarit (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This article aims to integrate knowledge from the field of cognitive neuroscience and the arts by focusing on the implications that flow experience and the mirror neuron system integral to making processes have for our ...
    • Å etablere et akademisk formingsfaglig miljø. Tilbakeblikk på den tidlige fasen for hovedfag i forming 

      Fauske, Laila Belinda (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      I 1976 ble hovedfag i forming startet opp ved to lærerutdanningsinstitusjoner i Norge. Studiet ble opprettet uten paralleller ved universitetene og skilte seg fra andre hovedfag ved å inkludere studentenes praktisk-estetiske ...
    • Å fange med blikket og kjenne med hendene: Utstilling som skapande prosess og didaktisk grep 

      Hus, Astrid; Riis, Kirstine (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Ei utstilling med konkrete produkt, kan gi studentar større nærleik til materiale og kunnskap om teknisk utføring enn ved å møte produkt gjennom visuelle og digitale presentasjonar. Å presentere konkrete produkt og materiale ...
    • Å kjenne seg i slekt med jorden. Natursløyd og økosofi i fremtidens tverrfaglige skole. 

      Sandven, Jostein (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Natursløyd blir i denne artikkelen definert inn i skolefaget kunst og håndverk/sløyd. Verdier og holdninger hentes fra et litteraturstudium hvor begrepet økosofi blir belyst ut fra filosofen Arne Næss sine tolkninger. Pave ...
    • Å støtte kreativitet: Hva som kan påvirke læreren i å fokusere på kreativitet i kunst og håndverk 

      Olafsson, Brynjar (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      De siste årene har det vært rettet mer oppmerksomhet mot utvikling av barns kreativiteti grunnskolen. Læreplanen i kunst og håndverksfaget, både den forrige (KL06) og den nåværende (KL20), legger stor vekt på kreativitet. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit