• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i pedagogikk, deltid på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk, deltid
  • Blar i Master i pedagogikk, deltid på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk, deltid
  • Blar i Master i pedagogikk, deltid på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i pedagogikk, deltid på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 24

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Norsk tilpasning av kartleggingsverktøyet Family Impact of Assistive Technology Scale for Augmentative and Alternative Communication 

      Fjeldvang, Ragnhild Therese; Nordaas, Marit Giske (Master thesis, 2020)
      Bakgrunn: Barn med atypisk språklig utvikling kan ha behov for alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). ASK kan være alt fra håndtegn til avanserte tekniske hjelpemidler. For at barn som har behov for ASK skal kunne ...
    • Tilrettelegging for elever med utviklingsmessige språkvansker. En kvalitativ studie om hva logopeder og spesialpedagoger i Pedagogisk-psykologisk-tjeneste mener om hvordan lærere kan tilrettelegge for elever med utviklingsmessige språkvansker, i ordinær undervisning. 

      Nordstrand, Camilla Hesselberg (Master thesis, 2020)
      Sammendrag Høsten 2020 startet regjeringen kompetanseløftet i spesialpedagogikk for å bidra til at alle barn og unge har tilgang til faglig dyktige lærere og andre med spesialpedagogisk kompetanse. Målet med kompetanseløftet ...
    • Endringsarbeid i barnehagen - Implementering av styringsdokumentet Språkspor i Kristiansundsbarnehagene 

      Kallmyr, Ane Hoel (Master thesis, 2020)
      Tema for studien er endringsledelse i barnehagen. Oppgavens formål er å se hvilken rolle barnehagestyrers ledelse spiller i implementeringen av styringsdokumentet Språkspor. Mitt mål er ikke å finne svar på hva som er god ...
    • Ledelse og lærerperspektiv på demokratiopplæring i skolen 

      Ustyuzhantseva, Sofya (Master thesis, 2020)
      Skolen er forpliktet til å oppdra elevene til samfunnsdeltakere og demokratiske medborgere. At skolen skal arbeide for å fremme demokrati er lovfestet i Opplæringslovens formålsparagraf. Hvordan kan skolens ledelse sammen ...
    • Hvordan kan skoleledere bidra til lærernes motivasjon? 

      Andreassen, Camilla Reidunsdatter (Master thesis, 2020)
      Motivasjon er drivkraften i det vi foretar oss. Det er derfor interessant å vite hvordan dette virker, og hva som fremmer denne motivasjonen. Når vi jobber med mennesker, vil grad av motivasjon være med på å bestemme hvor ...
    • Flerspråklighet som ressurs i språklæring for flerspråklige barn med autismespekterforstyrrelser i barnehagen - sett fra et transspråkingsperspektiv 

      van der Meulen, Sjoerdtje Fenna (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven, skrevet for studieprogrammet Master i pedagogikk med fordypning i spesialpedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge (USN), har som tema flerspråklige barn med autismespekterforstyrrelser (ASF). I det ...
    • Bruk av styringsmakt- utfordringer og fordeler 

      Kroknes, Heidi Moon Enoksen (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven handler om kommunens bruk av styringsmakt ved implementering av faglig utvikling i barnehagene. Gjennom intervju med to kommuner hvor det til sammen er representert 8 styrere og 2 kommunerepresentanter, ...
    • Hvordan kan vi motivere elever i ungdomsskolen til å engasjere seg i fysisk aktivitet i skolehverdagen? 

      Halvorsen, Kamilla (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn Fysisk aktivitet har mange helsefordeler, og påvirker elevenes læringsmiljø og læringsutbytte positivt. Ungdomsskoleelever ser ut til å bevege seg for lite. I Ungdataundersøkelsen vises det til at deltakelsen ...
    • Forebyggende arbeid i barnehagen 

      Fløysand, Liv Marit (Master thesis, 2021)
      Hvordan kan barnehagen arbeide for å forebygge sosiale og emosjonelle vansker?
    • Oppdrag trivsel En analyse av trivselsbegrepet i rammeplanen for barnehage 

      Sørum, Rannveig Hunskaar (Master thesis, 2021)
      Barns rett til å trives i barnehagen er forankret i barnehageloven(2005) og rammeplan for barnehagen, innhold og oppgaver (Kunnskapsdepartementet, 2017). Med ett nytt kapittel som ble satt i kraft 1. januar 2021 og omhandler ...
    • Gruppeveiledning som metode for kompetanseheving 

      Tafjord, Benedicte Aamodt (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven tar for seg gruppeveiledning som metode for kompetanseutvikling i barnehagen. Problemstillingen er: På hvilke måter kan veiledere i gruppeveiledning bidra til kompetanseutvikling hos personalet ...
    • Hvordan leder pedagogiske ledere utviklingsarbeid på avdelingen i barnehagen og hvordan opplever de sin rolle i dette lederarbeidet? 

      Demaku, Blerta Pllana (Master thesis, 2021)
      Pedagogiske ledere har fått ansvaret om å lede utviklingsarbeidet i barnehagen, lede refleksjonsprosesser og veilede medarbeiderne sine i dette arbeidet (KD, 2017; KD, 2017a). Denne studien undersøker hvordan pedagogiske ...
    • Elever med autismespekterforstyrrelser som samtidig strever med skolevegring 

      Larsen, Ingrid Knapstad (Master thesis, 2021)
      Formålet med denne avhandlingen har vært å rette et fokus mot en elevgruppe som strever med å finne seg til rette i ordinær skole. Fokuset har vært å løfte frem relevant forskning og kompetanse omkring elever med ...
    • IKT og spesialundervisning 

      Stenersen, Thea Agnethe (Master thesis, 2021)
      Denne undersøkelsen ser nærmere på hvilke utfordringer knyttet til IKT og spesialundervisning som har vært løftet frem i forskning. Jeg har utført en systematisk litteraturstudie der jeg gjennom en søke- og filtreringsprosess ...
    • Pedagogisk- psykologisk arbeid med barnehagebarn som har utviklingsmessige språkvansker 

      Tran, Kim Chi (Master thesis, 2021)
      Vårt formål med denne oppgaven var å undersøke hvordan pedagogisk- psykologisk tjeneste (PPT) arbeider med utredning og tiltak i barnehagen. Utredningen og tiltakene vi undersøkte avgrenset vi mot barnehagebarn og ...
    • Arbeidinnsatsen som en del av vurderingen i teoretiske fag i ungdomsskolen. 

      Larsen, Petter Duvholt (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven undersøker hensikten, og tar for seg noen av utfordringene, en finner i dagens vurderingspraksis i ungdomsskolen. I tillegg ser den på om arbeidsinnsatsen som en del av vurderingen i teoretiske fag i ...
    • Hva mener ungdomsskoleelever lærere kan bidra med for å øke skolefaglig motivasjon? 

      Arentz, Rita Theresia Steck (Master thesis, 2021)
      Skolens mandat er å «legge til rette for læring for alle elever, stimulere den enkeltes motivasjon, lærelyst og tro på egen mestring.» s.18 (Læreplanverket, 2020). Denne oppgaven tar utgangspunkt i skoleinterne ...
    • En matematikklærers dårlige samvittighet - Matematikkvansker : Tilrettelegging av matematikkundervisningen for lavtpresterende elever 

      Kalbekken, Karen (Master thesis, 2021)
      Målet med denne studien er å få et innblikk i hva matematikklærere på mellomtrinnet vektlegger i tilpasningen av undervisningen for lavtpresterende elever i matematikk og hvordan de opplever å jobbe med denne elevgruppen. ...
    • Psykisk helsefremmende barnehager 

      Teisbekk, Elin Tårnesvik (Master thesis, 2021)
      Bakgrunnen for denne studien er et forskningsprosjekt gjennomført av Styd (Stolt og ydmyk) kommunikasjon i 2017 -2020. Forskningsprosjektet «Psykisk helsefremmende mennesker og miljøer- opplevelse av sammenheng» er et ...
    • Videregående opplæring i et økologisk perspektiv. En kvalitativ studie om hvilke utfordringer voksne minoritetsspråklige elever opplever som påvirker skolegangen deres 

      Ramberg, Nancy Tyberg (Master thesis, 2021)
      Hensikten med denne studien har vært å belyse hvilke utfordringer tre voksne minoritetsspråklige elever opplever som påvirker deres skolegang, ut ifra et økologisk perspektiv. Studien belyser hvilke praktiske utfordringer ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit