Browsing USN Open Archive by Subject "studiemarkedsføring"
Now showing items 1-20 of 31
-
Adopsjon av chatbots i Human Resources – En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020)Funksjonene til Human Resources (HR) innen organisasjoner er stadig i endring på grunn av det ofte skiftende organisatoriske miljøet og den raske utviklingen av informasjonsteknologi. Å henge med i den teknologiske utviklingen ... -
Betydningen av lobbyområdet som en del av tjenestemiljøet på et hotell – En kvantitativ studie
(Master thesis, 2020)En lang strøm av forskning innen tjenestemiljø (servicescape eg.) har bevist at de ulike elementene som inngår i utformingen av de fysiske omgivelsene hvor tjenester foregår, kan ha en direkte effekt på responsene som blir ... -
Delingsøkonomi i Norge : Motiver som driver forbrukeres holdning og intensjon for å benytte seg av delingstjenester.
(Master thesis, 2018)Målsetningen med denne oppgaven er å undersøke hvilke motiver som driver forbrukeres holdning og intensjon for å benytte seg av delingstjenester. Tidligere studier har i liten grad undersøkt norske forbrukere og deres ... -
Effektene av interaksjoner og psykologiske prosesser på merkevarebygging for sportsarrangement
(Master thesis, 2020)Denne studien består av en kappe og to forskningsartikler som handler om merkevarebygging for sportsarrangement. Kappen kobler sammen de to forskningsartiklene, og er skrevet mer utfyllende og detaljert enn de to ... -
En empirisk undersøkelse av kundelojalitet med basis i selvbestemmelsesteori
(Master thesis, 2018)Formålet med denne masteravhandlingen er å konseptualisere og teste en forskningsmodell, som består av kundemotivasjon og -lojalitet. Vårt formål er å undersøke om graden av kundens motivasjon ved å bruke virksomhetens ... -
Er bærekraft en byrde eller en ressurs?
(Master thesis, 2020)Bærekraft peker seg ut som et av de viktigste fokusområdene, både innenfor det private næringsliv og innen akademia. Selv om det er enkelt å tenke at bærekraft er et entydig positivt produktattributt, viser det seg fra ... -
Forbrukerens oppfattelse av risiko og dens effekt på pris, servicekvalitet og verdi i bankbransjen
(Master thesis, 2019)Formål og teoretisk utgangspunkt Formålet med denne masteravhandlingen er å undersøke sammenhenger knyttet til forbrukerens oppfattelse av verdi ved valg av bank. Med utgangspunkt i Valerie Zeithamls studie «Consumer ... -
Forhandlingsmakt i det norske markedet for personlige, bærbare datamaskiner
(Master thesis, 2017)Denne studien omhandler skjev maktbalanse og forhandlingsmakt i det norske markedet for personlige datamaskiner. Markedet for personlige datamaskiner er preget av dårlige kår for leverandørene i møte med forhandlere, og ... -
Fremveksten av private merkevarer innen dagligvaresektoren i Norge : Ulike drivkrefter som påvirker holdning og intensjon
(Master thesis, 2017)Private merkevarer har hatt en voldsom vekst her til lands de siste årene. Det interessante med dette er at de norske nasjonale merkene er veldig sterke. Denne studien fokuserer på å identifisere drivere for forbrukernes ... -
Gapet mellom teori og praksis i merke- og linjeutvidelser
(Master thesis, 2019)Formålet med denne avhandlingen er å avdekke om bedrifter i næringslivet benytter seg av relevant teori når de skal ta avgjørelser vedrørende merke- og linjeutvidelser. For å avdekke hvordan næringslivet benytter teori i ... -
House of Brands Merkearkitektur : I hvilken grad er merkeassosiasjonene og merkelojaliteten til paraplymerket i en House of Brands strategi knyttet til sub-brandsene under paraplyen, og hvordan kan paraplymerket påvirkes av endringer i sub-brand-porteføljen?
(Master thesis, 2016)Formål – Formålet med denne avhandlingen er å avdekke konkrete utfordringer knyttet til merkearkitekturen House of Brands; en markedsstrategi som går ut på å tilby et felles merkevarenavn til en høyt diversifisert og ... -
Hva er det som fører til suksess med merkesamfunn på Facebook? - Fire intervjuer med praktiserende markedsførere
(Master thesis, 2016)Denne avhandlingen skildrer bedrifters hensikter for å være representert med merkesamfunn på Facebook. Med bidrag fra forskningslitteraturen vises det først til effekter markedsføringsaktiviteter har på merkeverdi. Deretter ... -
Hvordan kan ulike utforminger av budskap påvirke salg online?
(Master thesis, 2020)Markedsførere kriger om forbrukere sin oppmerksomhet, og utarbeider stadig nye overtalelsesmetoder for å utkonkurrere hverandre. Den tradisjonelle markedsføringen anses som lite fremtidsrettet, og forskningslitteraturen ... -
Hvorfor er forbrukere skeptiske til grønn markedsføring? : En kvalitativ studie av forbrukerholdninger
(Master thesis, 2019)Formålet med denne mastergradsavhandlingen er å undersøke hvorfor forbrukere er skeptiske til grønn markedsføring. Temaet er svært dagsaktuelt, noe som kan anses å styrke studiens relevans. Tidligere studier har undersøkt ... -
Ikke-monetær pris og kjøpsintensjon på internett : Hvordan oppfatter potensielle e-kunder den ikke-monetære prisen i nettbutikker i en B2C-sammenheng og hvordan påvirker den deres kjøpsintensjon?
(Master thesis, 2014)Ikke-monetær pris og kjøpsintensjon er to viktige begrep innen forskningen, men det likevel få studier som knytter disse to begrepene sammen i en online kontekst. Internett har forandret mange av de tradisjonelle måtene ... -
Implementering av big data i new product development
(Master thesis, 2019)New product development (NPD) er prosessen fra utvikling til lansering av et nytt produkt. Teknologien har gjort det mulig for bedrifter å samle data for å oppnå kundeinnsikt som vil resultere i datadrevne beslutninger for ... -
Kommunikasjonskanalers påvirkningskraft på forbrukers holdninger
(Master thesis, 2016)Med et stadig større fokus på digitale og sosiale medier innen markedskommunikasjon, har vi som fokus for denne masteravhandlingen lagt vekt på å undersøke effekter av ulike medier på forbrukers holdninger. Vi sammenligner ... -
Kundereisen – veien til den optimale kundeopplevelsen : En kvalitativ studie om hvordan Markedspartner kan skape en optimal kundeopplevelse for sine eksisterende og nye potensielle kunder
(Master thesis, 2020)Hensikt – Hensikten med denne oppgaven er å gi ny innsikt ved å presentere forslag til hva Markedspartner kan gjøre for å eliminere friksjon i kundereisen, og hva som er hensiktsmessig å fortsette med i fremtiden for å ... -
Kvalitet på samarbeid mellom leverandør og kunde. Hvordan kan det forbedres?
(Master thesis, 2015)Bakgrunnen for denne studien er at ledelsen i Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO) Teknisk avdeling mener at kvaliteten på samarbeidet med Hærstaben i en prosjektidéfase ikke er optimal. FLO har ansvaret for alt materiell ... -
Kvalitetsgap og betalingsvillighet for private- og nasjonale merkevarer
(Master thesis, 2016)Denne studien tar for seg teori om kjedenes egne merkevarer og produsentenes merkevarer. Studien vil omhandle forbrukeratferd og merkevarer innenfor sport og fritidsmarkedet. Det oppfattes å være lite forsket på nasjonale- ...