Blar i USN Open Archive på emneord "studiemarkedsføring"
Viser treff 21-31 av 31
-
Makt i distribusjonskanaler : Effekter av samarbeidsformer og bruk av påvirkningsstrategier på bedriftens tilfredshet
(Master thesis, 2014)Makt i distribusjonskanaler er et omdiskutert tema både i forskningssammenheng og i media. Aktører i distribusjonskanaler benytter ulike former på makt og påvirkningsstrategier for å påvirke tilknyttede kanalmedlemmer. ... -
Motivasjon og effekter ved implementering av Bitcoin i Norske bedrifter : Hvorfor implementerer Norske bedrift Bitcoin som en betalingsløsning, og hvilke effekter kan bedriften oppnå?
(Master thesis, 2018)I denne masteravhandling har vi valgt å utforske hvorfor Norske bedrifter implementerer Bitcoin som betalingsløsning, og hvilke effekter de kan oppnå. Bitcoin og kryptovaluta er relativt nye fenomener, og området er preget ... -
MøllerGruppens relasjon til Volkswagen AG
(Master thesis, 2017)Denne avhandlingen har undersøkt hvordan MøllerGruppen samarbeider med Volkswagen AG og hvilke ulike effekter dette har medført over tid. Prosjektet har hatt et fokus på hvordan inter-organisatoriske læringsmekanismer ... -
Omnikanal handel/markedsføring : Hvilke utfordringer har bedrifter ved implementering?
(Master thesis, 2020)Tema for avhandlingen er omnikal handel/markedsføring. Vi tar sikte på å besvare problemstillingen: Omniakl handel/markedsføring - hvilke utfordringer har bedrifter ved implementering? Store deler av studien er inspirert ... -
Produktplassering i TV-program : Effekt på merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge produktplasseringens effekt på en merkevare. Mer spesifikt hvordan produktplasseringen påvirker merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning. Oppgaven fokuserer på produktplassering ... -
Proffselgere og salgskompetanse : Hva slags salgskompetanse har proffselgere og hvordan påvirker den salgsresultatene?
(Master thesis, 2019)Temaet for denne masteravhandlingen er salgskompetanse, med problemstillingen: «Hva slags salgskompetanse har proffselgere og hvordan påvirker den salgsresultatene?». For å besvare problemstillingen har vi benyttet en ... -
Samarbeid mellom ulike lokalmatprodusenter : En studie om lokalmat, merkevarebygging og destinasjonsutvikling
(Master thesis, 2017)Denne avhandlingen har som hensikt å skildre tre ulike temaer; lokalmat, merkevarebygging og destinasjonsutvikling. Disse fagfeltene har blitt svært utforsket hver for seg, men ikke så ofte i forhold til hverandre. Dermed ... -
Sivilt engasjement i en digital tidsalder : Forholdet mellom engasjement i sosiale medier og engasjement offline, direkte effekter og mediatoreffekter
(Master thesis, 2016)Majoriteten av empiriske studier har vist at engasjement i sosiale medier fører til engasjement offline. Denne avhandlingen ønsker å skape større forståelse for denne sammenhengen, da det er behov for å undersøke hvordan ... -
Sosiale medier, sponsing og toppidrett : Hvordan skal toppidrettsutøvere fremstå i sosiale medier for å bli attraktive sponsorobjekter?
(Master thesis, 2019)Hensikten med denne studien har vært å se på hvordan toppidrettsutøvere skal benytte seg av sosiale medier for å oppnå interesse fra sponsorer, og hva som er viktig for en sponsor i deres valg av sponsorobjekt. Denne ... -
Strengthening the employer brand image : Experimentation of proactive recruitment related activities
(Master thesis, 2014)The labor market in Norway is characterized as having low unemployment and the competition for hiring is tough. This can especially be seen in engineering businesses where the businesses are all competing for the same ... -
Verdien av innholdsmarkedføring
(Master thesis, 2016)Å annonsere og markedsføre i digitale kanaler kan både være effektfullt, kostnadsbesparende og veldig målrettet. Det er på den andre siden utfordringer knyttet til tekniske løsninger som gir brukeren mulighet til å blokkere ...