• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og ledelse / siviløkonom
  • Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og ledelse / siviløkonom
  • Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 73-92 av 283

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Facebook Ergo Sum 

      Skogstad, Bjørn Einar; Gården, Knut Eirik (Master thesis, 2012)
      I avhandlingen har vi sett nærmere på forbrukeres relasjon til merker de har tatt et aktivt valg om å følge på Facebook, samt omstendighetene rundt hvorfor de følger merket. Vi har videre undersøkt hva som skjer med en ...
    • Failure in AI Projects: What organizational conditions and how will managements' knowledge, organization and involvement contribute to AI project failure 

      Haugen, Kine Strand (Master thesis, 2021)
      Artificial Intelligence (AI) has become a widely used term in the business world in recent times and is one of the most groundbreaking technologies being developed today. In recent years, companies have favored to see the ...
    • Faktorer for å lykkes med åpen innovasjon: - Suksessfaktorer og organisatoriske endringstiltak tilknyttet strategi og forretningsmodeller som må være tilstede for å lykkes med åpen innovasjon 

      Bakke, Ole Martin (Master thesis, 2017)
      Fokuset på effektivisering, digitalisering og teknologi i tråd med den kontinuerlige endringen som skjer i industrien og næringslivet i dag, gjør åpen innovasjon til et dagsaktuelt tema for selskaper. Norsk og internasjonalt ...
    • Faktorer som påvirker norske aktive eierfonds investeringsbeslutning : En sammenligning av såkorn-, venture- og oppkjøpsfond 

      Isaksen, Lene Våle; Kasin, Ida (Master thesis, 2020)
      Aktive eierfond bidrar med kompetanse, nettverk og kapital, noe som gir økt sysselsetting og nyetableringer. Et velfungerende Private Equity marked er viktig for at det norske næringslivet skal kunne utvikle entreprenør- ...
    • Fama og Frenchs tre-faktormodell: En studie om bedriftsspesifikke faktorer kan forklare størrelses- og verdianomalien 

      Guderud, Endre Bergessønn (Master thesis, 2016)
      I denne masteravhandlingen er det kapitalverdimodellen og spesielt dens anomalier som er hovedtema. Kapitalverdimodellen er en svært utbredt modell for å predikere forventet avkastning, men modellen er ikke perfekt. ...
    • Firm performance and CEO compensation : Determinants of CEO compensation 

      Singh, Minu; Yavuz, Cigdem (Master thesis, 2015)
      CEO compensation is a much discussed concept in the media and in the society in general. The center of the discussion is mostly around the high CEO compensations and the gaps between the compensation to the CEOs and to ...
    • Fjernledelse i lys av selvbestemmelsesteori : Hvordan påvirker fjernledelse motivasjon og selvledelse? 

      Aspeli, Ann Kristin G.; Molstad, Marianne H. (Master thesis, 2010)
      Omstillinger er blitt en del av dagens arbeidsliv. Omstilling innebærer endring – også endring i samspillet mellom leder og medarbeider. Vi har valgt å studere fjernledelse, selvledelse og motivasjon i Skatteetaten. Med ...
    • FNs bærekraftsmål – Hvordan øke bidraget fra næringslivet? En case-studie av små og mellomstore bedrifter. 

      Ballangrud, Janna (Master thesis, 2020)
      Formålet med denne masteravhandlingen har vært å bidra til økt forståelse for hvordan næringslivets bidrag til FNs bærekraftsmål kan økes. Jeg ønsket å skrive om et tema som er dagsaktuelt og som er relevant for bedrifter ...
    • Forbrukerens oppfattelse av risiko og dens effekt på pris, servicekvalitet og verdi i bankbransjen 

      Gundersen, Mads Westlie (Master thesis, 2019)
      Formål og teoretisk utgangspunkt Formålet med denne masteravhandlingen er å undersøke sammenhenger knyttet til forbrukerens oppfattelse av verdi ved valg av bank. Med utgangspunkt i Valerie Zeithamls studie «Consumer ...
    • Forbrukeres vilje til å dele persondata i bytte mot nye tjenester basert på GDPR og PSD2 

      Vangsnes, Silje Paulsen (Master thesis, 2019)
      Digitaliseringen av samfunnet har skapt gode og nyttige tjenester for bedrifter og privatpersoner. Nye spennende tjenester dukker opp hver eneste dag, og både samfunnet og enkeltmenneskers liv er sterkt preget av utviklingen. ...
    • Forhandlingsmakt i det norske markedet for personlige, bærbare datamaskiner 

      Himle, Åsmund (Master thesis, 2017)
      Denne studien omhandler skjev maktbalanse og forhandlingsmakt i det norske markedet for personlige datamaskiner. Markedet for personlige datamaskiner er preget av dårlige kår for leverandørene i møte med forhandlere, og ...
    • Forskjeller i rengskapskvalitet mellom NGAAP og IFRS : i hvilken grad endres regnskapskvaliteten ved overgang fra NGAAP til IFRS? 

      Galåen, Anette (Master thesis, 2010)
      Fra og med 2005 har norske børsnoterte selskaper ført konsernregnskap etter IFRS. Oppgaven undersøker hvordan det har påvirket regnskapskvaliteten til norske foretak. Oppgavens problemstilling er: ”I hvilken grad ...
    • Forsvarsbudsjettets makroøkonomiske effekt 

      Christoffersen, Hans (Master thesis, 2022)
      Denne masteravhandlingen har hatt som mål å se på sammenhengen mellom endringen i Forsvarsbudsjettet og makroøkonomien i Norge. Dette er operasjonalisert gjennom Forsvarsbudsjettet i statsbudsjettene fra 1949 til 2020, og ...
    • Fra avfall til ressurs : Et casestudie om gjenvinning av avfall i prosessindustrien 

      Hystad, Anita Dahl; Kjølleberg, Cecilie (Master thesis, 2017)
      Studien tar for seg avfallshåndtering i prosessindustrien i dag og muligheter i tiden fremover. Vi ønsket å studere dette fenomenet fordi prosessindustrien totalt sett genererer store mengder restmateriale fra produksjonen ...
    • Fremveksten av private merkevarer innen dagligvaresektoren i Norge : Ulike drivkrefter som påvirker holdning og intensjon 

      Bakken, Mari Haugerud (Master thesis, 2017)
      Private merkevarer har hatt en voldsom vekst her til lands de siste årene. Det interessante med dette er at de norske nasjonale merkene er veldig sterke. Denne studien fokuserer på å identifisere drivere for forbrukernes ...
    • Fundamental verdsettelse av Atea ASA - en strategisk og finansiell analyse 

      Rabani, Pasoon (Master thesis, 2022)
      Denne masterutredningen består av en fundamental verdsettelse av det børsnoterte IT-infrastrukturselskapet Atea ASA (Atea). Formålet er å estimere egenkapitalverdien til Atea per 01.01.2022. Metoden som anvendes i utredningen ...
    • Fusjon og jobbtilfredshet: Hvordan påvirkes ansattes jobbtilfredshet av organisasjonstilknytning, kommunikasjon, ledelse og opplevd rettferdighet under en fusjonsprosess? 

      Thommesen, Caroline Holth; Kvambe, Evelyn Mercedes (Master thesis, 2022)
      Ifølge Zhu et al. (2004) har antall fusjoner og oppkjøp hatt en stabil økning de siste tiårene. Dessverre viser forskning at en høy andel av fusjoner og oppkjøp mislykkes, noe som har ført til økende interesse relatert til ...
    • Gamification i opplæring : Hvordan påvirker gamification opplæringen av ansatte på arbeidsplassen? 

      Aman, Ayanle; Makbul, Mohamed (Master thesis, 2019)
      Den teknologiske utviklingen har gitt helt nye muligheter for opplæring av ansatte på arbeidsplassen. Vi har i denne masteroppgaven utforsket hvordan gamification – bruk av spillelementer – brukes i norsk arbeidsliv. I ...
    • Gapet mellom teori og praksis i merke- og linjeutvidelser 

      Staavi, Aleksander; Fimreite, Daniel Djuve (Master thesis, 2019)
      Formålet med denne avhandlingen er å avdekke om bedrifter i næringslivet benytter seg av relevant teori når de skal ta avgjørelser vedrørende merke- og linjeutvidelser. For å avdekke hvordan næringslivet benytter teori i ...
    • GDPR – forordningen: Fallgruver ved implementering i HRM - kontekst 

      Simnica, Fatbardh; Mollestad, Håkon Marcos Jøntvedt (Master thesis, 2019)
      I denne studien er temaet General Data Protection Regulation (GDPR) som trådte i kraft 25. mai 2018. Hensikten er å se hvordan bedriftene implementerer GDPR og hva som eventuelt er vanskelig med denne implementeringen. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit