• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og ledelse / siviløkonom
  • Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i økonomi og ledelse / siviløkonom
  • Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i økonomi og ledelse / siviløkonom på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 201-220 av 272

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Påvirkning av personlighetstrekk på klageprosesser, og effekten av kausal prosess på hindsight bias 

      Iqbal, Quddos (Master thesis, 2010)
      Hindsight bias er et begrep som omhandler en persons evne til å føle på forhånd hva resultatet blir. Et begrep som ser på folks følelse av å vite at hendelses utfall ble som forventet. Grad av self monitoting forteller om ...
    • Påvirkningen av business analytics modenhet på individers makt i bedrifter 

      Anjem, Mohammad Salahuddin (Master thesis, 2019)
      en verden med store mengder data tilgjengelig fokuserer bedriftene mer på å utvikle sine business analytics kapabiliteter for å overleve i det tøffe konkurransemarkedet og øke lønnsomheten sin (Takeuchi, 2016). Det gir ...
    • Persuasion in the Emerging Field of 3-D Technology 

      Helgar, Alexander (Master thesis, 2015)
      This study examines the role of 3-D product visualization logos in marketing. Differences between 2-D and 3-D product visualization logos were tested in the areas of affective and behavioral components of attitudes. This ...
    • Prestasjonsledelse og Prestasjonskultur : Hva kan ledere i næringslivet lære av toppidretten? 

      Boldt, Fredrik (Master thesis, 2019)
      Målet med masteroppgaven er å undersøke om ledere i næringslivet kan lære noe av hvordan toppidrettstrenere utvikler sine utøvere for å oppnå forbedrede prestasjoner. For å forske på dette har jeg kartlagt begrepene ...
    • Private merker i norsk dagligvarehandel 

      Acet, Merve; Hide, Madeleine Hauge (Master thesis, 2021)
      Hensikten med denne studien var å forske på effekten økt oppfattet kvalitet i en gitt kategori og økt objektiv kunnskap har på valget mellom private og nasjonale merker. På bakgrunn av dette var det også interessant å finne ...
    • Product Innovation in Large Firms : How do large firms that produce high technological products organize for product innovation, and what methods do they use to promote innovative behaviour? 

      Møretrø, Tobias (Master thesis, 2017)
      Companies today are faced with global competition, resource scarcities, rapid technological advances and companies have to be able to innovative in order to grow, be efficient, or even just survive in the marketplace. The ...
    • Produktplassering i TV-program : Effekt på merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning 

      Elvedal, Marius Stadheim; Gartland, Gro Sørgaard (Master thesis, 2016)
      Denne oppgaven har som hensikt å kartlegge produktplasseringens effekt på en merkevare. Mer spesifikt hvordan produktplasseringen påvirker merkekjennskap, merkeimage og merkeholdning. Oppgaven fokuserer på produktplassering ...
    • Produktsjefer i Norge : En tverrsnittsundersøkelse av selvopplevd kompetanse og emosjonell intelligens som predikatorer for task performance blant produktsjefer i Norge 

      Bryn, Frida; Hagen, Monica (Master thesis, 2020)
      Produktsjef-rollen er en stilling som har fått lite anerkjennelse i Norge, og stillingen er noe vanskelig å definere. Dette kommer av at det er en stor variasjon i hva rollen innebærer fra bedrift til bedrift, samt mangel ...
    • Proffselgere og salgskompetanse : Hva slags salgskompetanse har proffselgere og hvordan påvirker den salgsresultatene? 

      Lycke, Marie Fjeld; Tangløkken, Michael (Master thesis, 2019)
      Temaet for denne masteravhandlingen er salgskompetanse, med problemstillingen: «Hva slags salgskompetanse har proffselgere og hvordan påvirker den salgsresultatene?». For å besvare problemstillingen har vi benyttet en ...
    • Realinvesteringer under usikkerhet. Hva får en praktiker igjen av relativ verdiøkning når kompleksiteten i verdianalysene går fra statisk nåverdi til realopsjoner med stokastisk volatilitet? 

      Aasland, Stina; Schrøder, Vebjørn (Master thesis, 2021)
      Den tradisjonelle nåverdimetoden er en metode som er godt utbredt og fastholdt i finansteorien, og i praksis. Det er en metode som blir forbundet med analyse og prising, og legger ikke til rette for å utnytte fleksibilitet ...
    • Regnskap og digitalisering: Hva skjer med regnskapsmedarbeiderens rolle? En kvalitativ studie av regnskapsmedarbeidere i Norge 

      Baldacchino, Martina Helene; Nygard, Stian (Master thesis, 2021)
      Formålet med denne studien er å undersøke hvilke endringer digitaliseringen har gjort med rollen til regnskapsmedarbeideren frem til i dag, og hvilke endringer som kan forventes i fremtiden. Regnskapsbransjen har de siste ...
    • Regnskapsførers arbeidsoppgaver når regnskapsbransjen blir automatisert 

      Kilen, Tonje Austad (Master thesis, 2021)
      De fleste bransjer, inkludert regnskapsbransjen, blir i dag påvirket av utviklingen innenfor teknologi. Regnskapsførere benytter allerede i dag digitale verktøy til å utføre arbeidsoppgaver, men med ytterligere teknologiutvikling ...
    • Regnskapsmanipulering og finanskrise 

      Waaler, Henrik (Master thesis, 2018)
      Regnskapsmanipulering og regnskapskvalitet er fagfelt det er gjort mye forskning. Det samme gjelder for fenomenet finanskrise. Svært få studier ser på sammenhengen mellom regnskapsmanipulering og finansielle kriser i norske ...
    • Regnskapsmanipulering- incentiver for manipulering, metoder for å utføre og avdekke manipulering og tiltak.for å forebygge manipulering : en casebasert studie av et par store norske regnskapsskandaler. 

      Niyonsaba, Jean Bonaparte (Master thesis, 2020)
      Denne masteravhandlingen har som hovedmål å belyse tema regnskapsmanipulering. Jeg har tatt den problemstillingen med hensikten å utvide forståelsen for de ulike aspektene ved regnskapsmanipulasjon, spesielt incentiver bak ...
    • Revisjon av regnskapsestimater for virkelig verdi 

      Arnesen, Miriam Rask; Helgerud, Henrik (Master thesis, 2014)
      I denne mastergradsavhandlingen har vi sett nærmere på revisjon av regnskapsestimater og risikoen for vesentlig feilinformasjon. Vi har gjennomført en induktiv-eksplorerende studie i form av dybdeintervjuer av én partner ...
    • Revisjonskvalitet og regnskapskvalitet 

      Svalestuen, Heidi (Master thesis, 2016)
      Regnskapskvalitet og revisjonskvalitet er to fagfelt det er forsket betydelig på. Disse studiene tar ofte utgangspunkt i børsnoterte foretak, mens færre studier ser på unoterte foretak. På bakgrunn av dette har jeg valgt ...
    • Samarbeid i en kunde-leverandør relasjon: Hvilke faktorer er av betydning for å oppnå et godt samarbeid 

      Evju, Gro L.; Skolem, Kristoffer (Master thesis, 2014)
      Dagens marked er preget av stadige endringer og nye utfordringer. Dette gjør at bedrifter må tilpasse seg nye rammebetingelser. Det er derfor flere bedrifter som ser det gunstig å etablere nære relasjoner for å oppnå høyere ...
    • Samarbeid mellom akademia og industrielle organisasjoner i oppstartsfasen av et forskningssenter 

      Selfors, Morten Dahle (Master thesis, 2018)
      Dagens globale konkurranseklima har ført til et økt behov for å forbedre næringslivets konkurransedyktighet. Årsakene til dette synes å være mangfoldige. Litteraturen peker blant annet på forhold som stadig mer intens ...
    • Samarbeid mellom ulike lokalmatprodusenter : En studie om lokalmat, merkevarebygging og destinasjonsutvikling 

      Drugli, Anne (Master thesis, 2017)
      Denne avhandlingen har som hensikt å skildre tre ulike temaer; lokalmat, merkevarebygging og destinasjonsutvikling. Disse fagfeltene har blitt svært utforsket hver for seg, men ikke så ofte i forhold til hverandre. Dermed ...
    • Sammenhengen mellom fleksibel organisering av arbeidskraft og kompetanseutvikling : En casestudie gjennomført i hjemmetjenesten 

      Opsahl, Eli Andrea Horn (Master thesis, 2018)
      Fleksibilitet med tanke på organisering av arbeidskraft og hvilken kunnskap en virksomhet sitter med er viktig på grunn av alle endringene som skjer i dagnes samfunn. Denne oppgaven har som mål å finne ut hvilken sammenheng ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit