Browsing 3 Masteroppgaver by Title
Now showing items 2253-2272 of 3979
-
Ledelsens innvirkning på motivasjon og arbeidsmiljø : en kvantitativ studie i Tronrud Gruppen AS
(Master thesis, 2013)Avhandlingen er et kvantitativt rettet forskningsstudie gjennomført i tråd med etiske retningslinjer innenfor jus, humaniora og samfunnsvitenskap hvorav Tronrud Gruppen Konsern AS inngår som samarbeidspartner. Tema er ... -
Ledelsesatferd og sikkerhet
(Master thesis, 2018)Dette er min masterstudie innenfor innovasjon og ledelse ved Høgskolen i Sørøst- Norge. Temaet er ledelsesatferd og sikkerhet i Arbeids og velferdsforvaltningen (NAV). Forskning viser at ledelse har en viktig betydning ... -
Ledelsesstrategier for jobbmotivering av ansatte som jobber fra hybridkontorer
(Master thesis, 2023)En rask kommunikasjons- og informasjonsteknologi, økt globalisering og fleksible samarbeidsformer har resultert til store endringer i næringslivet. Omfanget av digitaliserte forretningsmodeller og arbeidsprosesser økt ... -
Ledere og kunnskap i oppkjøpsprosesser
(Master thesis, 2022)Vi lever utvilsomt i en tid som kjennetegnes ved stor økonomisk vekst og oppkjøp har blitt et viktig strategisk verktøy i forretningssammenheng, implementert av tusenvis av selskaper verden over. Denne studien undersøker ... -
Lederens opplevelse og Medarbeiderundersøkelsen
(Master thesis, 2023)I denne avhandlingen ønsker jeg å se på mellomlederens opplevelse ved bruk av Medarbeiderundersøkelsen som et utvikling – og ledelsesverktøy. For å belyse dette har jeg valgt et teoretisk perspektiv som omhandler organisasjon ... -
Lederskap og toppfotball. Et dypdykk i et toppserielag gjennom en sesong
(Master thesis, 2019)Studiet undersøker idrettscoachingen til et trenerteam i Toppserien gjennom en sesong og analysene undersøker hvordan trenerteamets idrettscoaching fremstod i praksis. Gjennom analysen av data søkes det også å belyse de ... -
Lederskifte - Onboarding av nyansatte ledere i norske bedrifte
(Master thesis, 2017)Forskningsområde: Denne oppgaven søker å bidra med en dypere forståelse av fenomenet onboarding, og forhåpentligvis bidra med ny innsikt på området samt stimulere til nye problemstillinger til videre forskning. I Norge ... -
“Legitimised by risk” - A qualitative study of mountaineering-parents justification of risk
(Master thesis, 2022)This master’s thesis sought to explore the personal justifications of parents in high-risk mountain-based jobs, the factors that influence this justification, and whether risk willingness changes when becoming a parent. ... -
Legitimitet i Resource Dependence Theory: En Scoping Review
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven presenterer en scoping review omhandlende legitimitet i resource dependence theory eller RDT. RDT er en teori som forsøker å forklare hvordan organisasjoner skal og bør forholde seg til deres avhengighet ... -
"Lek her og nå": om læringsprosesser, lek og improvisasjon i ferdighetspregende aktiviteter, konkretisert ved aktiviteten windsurfing
(Master thesis, 2006)I denne oppgaven har jeg satt fokuset på aktiviteten windsurfing. Jeg har gjennom teori og empiri prøvd å få fram en større innsikt og forståelse knyttet til læringsprosessen i denne aktiviteten. Spesielt den delen av ... -
Lek i begynneropplæringen - En kvalitativ forskningsstudie
(Master thesis, 2023)I denne masterstudien er temaet begynneropplæring og lek. Oppgaven baserer seg på problemstillingen “Læreres forståelse av lek og hvordan lek kan komme til uttrykk i lese - og skriveopplæring i førsteklasse” med påfølgende ... -
Lek i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020
(Master thesis, 2021)Skoleåret 2020/2021 satt i gang med nytt Læreplanverk for Kunnskapsløftet 2020 (LK20). Det er et skifte i fokusområder og leken som for alvor kom inn i skolens styringsdokument med L97, for så å forsvinne fra LK06, er nå ... -
Lek i matematikkens begynneropplæring: en analyse av utvalgte læremidler i matematikk til 1. trinn
(Master thesis, 2023)Målet med denne masteroppgaven er å få et innblikk i hvordan læreverk på 1. trinn legger til rette for bruk av lek i begynneropplæringen. Dette er blitt gjort ved hjelp av en tematisk innholdsanalyse av to utvalgte læreverk, ... -
Lek i undervisningen
(Master thesis, 2023)Målet med denne oppgaven var å se om lærere tilrettelegger for lek i undervisningen og se dette inn mot lekens plass, behovet for lek og hvordan lek kan bidra til utvikling. Valget for å nå dette målet falt på en kvalitativ ... -
Lek og elevers læring på 1. trinn
(Master thesis, 2023)I dette forskningsprosjektet har målet vært å se på hvordan lekens rolle spiller inn i elevenes læringsarbeid i småskolen. Jeg har valgt å fokusere på elevene på 1. trinn, da oppgaven skrives i begynneropplæringsfaget. ... -
Lek og lekende tilnærminger i den første skriveopplæringen
(Master thesis, 2023)Med utgangspunkt i lekens betydning for elevene i begynneropplæringen, ønsket vi å undersøke lærernes praktisering av og argumentasjon for lek i skriveopplæringen. Formålet med studien var å tilegne oss kunnskap om, og få ... -
Lek og lekende tilnærminger i skriveopplæringen
(Master thesis, 2023)Temaet for denne avhandlingen er lek og lekende tilnærminger i skriveopplæringen som foregår i første klasse. Formålet med studien har vært å se på to læreres erfaringer, kunnskap og bruk av lek og lekende tilnærming til ... -
Lek og lekende uttrykk
(Master thesis, 2023)Dette masterprosjektet er en undersøkelse av 5-åringers lek og lekende uttrykk. Undersøkelsen tar for seg hvordan barnehagelæreren kan lytte til barns lekende uttrykk med alle sanser for å utvide sin forståelse av lek. ... -
Lek og sosial kompetanse: En kvalitativ intervjustudie av lærere i begynneropplæringen om hvordan lek kan støtte elevenes sosiale kompetanse
(Master thesis, 2023)Formålet med dette prosjektet var å undersøke hvordan lærere reflekterer rundt lekens rolle i å utvikle elevenes sosiale kompetanse i begynneropplæringen. Dataene i denne studien er innhentet gjennom kvalitative ... -
Lek som metode i undervisningen
(Master thesis, 2023)Formålet med dette forskningsprosjektet er å undersøke hvordan lærere på 1. og 2. trinn definerer fenomenet lek og hvordan de anvender lek som undervisningsmetode, for å kunne besvare problemstillingen “hvordan kan leken ...