Browsing Institutt for språk og litteratur by Document Types "Chapter"
Now showing items 1-17 of 17
-
Avgangseksamen i norsk – på kva måtar gir oppgåvene mogelegheit til kreativ akademisk skriving?
(Chapter, 2019)I teksten forsøker eg å finne ut av korleis studentane er førebudde på den akademiske skrivinga i høgare utdanning. Det sentrale spørsmålet er kor vidt skriveoppgåvene i skulen opnar opp for at elevane kan komme med ... -
«Barndommen overgår alle»: Sårbarhet, makt og etisk investering i Lejren av Oskar K. & Dorte Karrebæk
(Chapter, 2021)Kapittelet utforsker hvordan bildeboka Lejren (2011) av Oskar K. og Dorte Karrebæk iscenesetter og tematiserer barns sårbarhet i møte med voksenmakt – i en kritisk fremstilling av barndom som mobiliserer leserens etiske ... -
Det umulige er mulig
(Chapter, 2020)Artikkelen tar for seg spørsmålet om defektivitet i grammatiske mønstre er en absolutt egenskap i seg sjøl. Nærmere bestemt undersøker vi adjektiver som angivelig mangler nøytrumsform og adjektiver som angivelig er begrensa ... -
«Eg meiner bokleg opplysning, denne ‘daude bokstavlære’» - Vinje om boklærdommen
(Chapter, 2021)Hva mener Vinje når han i det ene øyeblikket snakker i favør av opplysning og kunnskap, og i det andre kommer med ironiske og satiriske utfall mot lærdommen som han betegner som «altfor bokleg og lekamlaus og for lite vend ... -
Exploring Communication Strategy Use and Metacognitive Awareness in the EFL Classroom
(Chapter, 2018)This study explores the impact of communication strategy (CS) teaching on students' qualitative and quantitative use of such strategies in the context of learning English as a foreign language in Norway. In addition, it ... -
Fire personar søkjer ein lesar: Performative, sanselege og tematiske aspekt ved Tarjei Vesaas' roman Sandeltreet (1933)
(Chapter; Peer reviewed, 2021)Korleis syner den litterære teksten seg for lesaren? Kva skjer dersom ein les teksten som overflateregistreringar der ein ikkje let dei språklege fenomena representere noko anna, men berre seg sjølve? Ein vel altså bort ... -
Interdisciplinary approaches to the study of spoken, written and material narratives
(Chapter, 2022)The chapter presents the historical and theoretical foundation that unite the volume chapters. It briefly describes the historical backdrop that has motivated the volume and the research project from which it has emanated, ... -
Language contact across the lifespan
(Chapter, 2019)The outcome of a multilingual encounter depends on a number of factors. Contact may be of various kinds and may differ in duration, and speakers may belong to different sociocultural groups depending on such variables as ... -
Language Learning Strategies in the 2020 National Curriculum for English
(Chapter, 2022)The concept of language learning strategies (LLS) has a central place in the new Norwegian national curriculum for English (LK20). Current research on the new national curriculum has focused on general challenges for ... -
Multilingual Events in Late Medieval Personal Documentary Texts from the Winchester Diocese Collection in 1400–1525
(Chapter, 2022)This chapter discusses multilingual practices (involving Latin, English and French) in fifteenth-century personal documents from the Winchester Diocese collection. It investigates instances of multiple language use – here ... -
Pavlenkos metode
(Chapter, 2019)I denne artikkelen tar jeg for meg spørsmålet om kreativitet i akademisk skriving innenfor lingvistikkfaget. Jeg tar utgangspunkt i bruken av narrativer i tekstene til to teoretisk sett svært ulike lingvister: Steven Pinker ... -
PhD revisited: Formative assessment of writing in English: A school- based study of perceptions, practices and transformations
(Chapter, 2019)This chapter reports from a doctoral study (Burner, 2016a) that explored teacher and student perceptions and practices of formative assessment (FA) in English writing classes. Four English teachers and their students (N=100) ... -
Ros av tolvtakteren
(Chapter, 2022)En usedvanlig produktiv akkordprogresjon i populærmusikk gjennom de siste 120 årene er den såkalte tolvtakteren. Et eksempel på en tolvtakter i C-dur kan settes opp slik: //C/C/C/C/F/F/C/C/G/F/C/C// På musikerspråk ville ... -
Skjønnlitteraturen og elevleseren – en undersøkelse av en lærers modellering av litterær faglighet og elevenes engasjement i arbeidet med Hamlet
(Chapter, 2020)Denne undersøkelsen har for det første som mål å undersøke hvordan litteraturfaglighet og engasjement kommer til uttrykk i en klasse som arbeider med Shakespeares Hamlet. For det andre å undersøke om den litteraturfagligheten ... -
Språkendring i Vika: En komparativ analyse av data fra to talespråkskorpus
(Chapter, 2021)Det vikværske dialektområdet dekker et stort geografisk område på det sentrale Østlandet, og flere beskrivelser av området viser til at vikværingene har ei oppfatning om at de snakker et felles talemål (Endresen 1990; ... -
Utsyn frå utkanten: Vinje, Hamsun og det anglo-amerikanske
(Chapter, 2021)I 1863 gjev Aasmund Olavsson Vinje ut boka A Norseman’s Views of Britain and the British, basert på eit års opphald i landet – fyrst to-tre månader i England og resten i Skottland. Ti år seinare, dvs. tre år etter at Vinje ... -
Vinjes Ferdaminni i opplysningsdialektisk perspektiv
(Chapter, 2021)Ferdaminni handler om Aasmund Olavsson Vinjes reise sommeren 1860. Karl XV skulle krones i Trondheims domkirke, og Vinje dro som journalist for Dølen. Men ønsket om å bli bedre kjent med Norge var nok minst like viktig som ...