Blar i Institutt for pedagogikk på tittel
Viser treff 290-295 av 295
-
Young children's perspectives of time: New directions for co-constructing understandings of quality in ECEC
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Children's relationship with time in preschools is an under-researched area. Young children rarely know how to measure time using a clock, but their experiences of time may contribute to understanding children's well-being ... -
Young migrant students’ motivators and drive for obtaining education
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article investigates how students from migrant backgrounds describe their motivators and drive for obtaining an education. It is based on a qualitative study of 17 young people aged 16-24. All are students in combination ... -
Yrkesfaglæreres profesjonelle kompetanse: En kvalitativ undersøkelse med Norge og Japan som kontekster. [Professional competences of vocational teachers: A qualitative survey with Norway and Japan as contexts].
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The purpose of this article is to explore the characteristics of vocational teachers’ professional competences. Norway and Japan were chosen as contexts in the hope of finding possible contrasts and new perspectives. ... -
Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Strukturerte intervensjonsprogrammer som implementeres i barnehager er ofte ikke tilpasset barnehagenes ulike kontekster og kompleksitet. Denne studien drøfter muligheter og barrierer i et intervensjonsdesign der ... -
Å utvikle digital kompetanse gjennom refleksjon over kroppslige og emosjonelle erfaringer – en lærerutdanners erfaringer
(Peer reviewed; Journal article, 2022)I denne artikkelen stilles det spørsmål om hvordan refleksjoner over kroppslige og emosjonelle erfaringer kan ha betydning for utvikling av lærerutdanneres digitale kompetanse. Datamaterialet i denne autoetnografiske studien ... -
Åpning av lukkede rom. En kvalitativ studie av innholdet og dialogene i veiledningssamtaler mellom nyutdannede lærere og lokale veiledere
(Doctoral thesis; Peer reviewed, 2013-03-04)The title of this doctoral thesis is “Opening closed rooms. A qualitative study of the content and dialogues in mentoring sessions between newly qualified teachers (NQTs) and local mentors”. It is a case-study based on ...