Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) på tittel
Viser treff 3-14 av 14
-
Denne dagen, et liv. En litterær analyse av Vi på Saltkråkan gjennom et historisk-biografisk perspektiv.
(Master thesis, 2021)Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan er for de fleste kjent gjennom tv-serien fra 1964. I denne litterære analysen skal jeg ta for meg bokens tematikk og handling, og sette dette opp mot Lindgrens eget liv gjennom en ... -
En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021)Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i ... -
En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021)Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i ... -
Et verktøy som man kan fylle med alt: En kvalitativ studie av den begynnende skriveopplæringen med bruk av nettbrett
(Master thesis, 2021)Vår masteroppgave belyser hvordan skriveopplæringen kan foregå med bruk av nettbrett som læringsverktøy. Vi undersøker i tillegg hvordan elevene skaper tekster med bruk av nettbrett, og hvilke didaktiske tilnærminger læreren ... -
Fantasy for bærekraftige borgere: En analyse av Sigbjørn Mostues Dødens tjern
(Master thesis, 2021)Denne oppgaven omhandler fantasy-litteratur sett i et bærekraftperspektiv, hvor potensiale for å øke leserens respekt for naturen og miljøbevissthet er i søkelyset. Her blir barne- og ungdomsromanen Dødens tjern (2021) av ... -
Fysisk aktiv læring i norskfaget
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Det dualistiske synet har lenge preget skolen, og under et praksisopphold ble vi introdusert for fysisk aktiv læring som handler om læring igjennom bevegelse. Denne masteravhandlingen undersøker hvordan et utvalg ... -
Fysisk aktiv læring i norskfaget
(Master thesis, 2021)Bakgrunn: Det dualistiske synet har lenge preget skolen, og under et praksisopphold ble vi introdusert for fysisk aktiv læring som handler om læring igjennom bevegelse. Denne masteravhandlingen undersøker hvordan et utvalg ... -
Kabalen er en slektsforbannelse: Intertekstuelle linjer i Kabalmysteriet og en didaktisk drøfting av disse
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven ser på intertekstualitet i Kabalmysteriet. Den har hatt som formål å undersøke hvilke intertekstuelle linjer man kan finne i Kabalmysteriet, og hvilke didaktiske muligheter de intertekstuelle linjene ... -
Kroppslig læring, fysisk aktivitet og lek i leseopplæringen på fjerdetrinn
(Master thesis, 2021)Formålet med dette forskningsprosjektet var å inspirere og bidra til å øke kunnskapen blant skolepersonell knyttet til hvordan en bør tilrettelegge for kroppslig læring, fysisk aktivitet og lek i leseopplæringen på fjerdetrinn ... -
Læringsbrett i begynneropplæringen
(Master thesis, 2022)Denne studien vil ta for seg temaet «læringsbrett i begynneropplæringen». Når barna begynner på skolen, har de med seg mange ulike erfaringer, kunnskaper og ferdigheter. Barna har forventninger om å lære å lese, skrive og ... -
Multilingualism in the English classroom
(Master thesis, 2021)A small-scale research project exploring multilingualism in the English classroom. Semi-structured interviews are used to obtain information from three in-service teachers about their views on multilingualism. Additionally, ... -
Utvikling av ordforråd hos elever i introduksjonsklasser: Læreres arbeidsmåter for utvikling av ordforråd hos elever med norsk som andrespråk
(Master thesis, 2021)Denne kvalitative forskningsstudien undersøker hvordan fire lærere med kompetanse og erfaring innen norsk som andrespråk og introduksjonsklasser, arbeider med utvikling av ordforråd. Studien retter fokus på elever med norsk ...