• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) på tittel 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) på tittel
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-13 av 13

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Animasjonsfortelling som multimodal og estetisk læringsmåte: En kvalitativ, norskdidaktisk studie om å skape multimodale animasjonsfortellinger i tilknytning til skolefaglig læring med "Folkehelse og livsmestring" som overordnet tema. 

      Aslaksen, Kristin Wilhelmine (Master thesis, 2021)
      Intensjonen med denne masteroppgaven er å motivere lærere og eventuelt forskere til bruk av multimodale og estetiske læringsmåter i skolen. Masteroppgaven er forankret primært innenfor en norskdidaktisk kontekst, men ...
    • Argumenterende skriving i norskfaget. En kvalitativ innholdsanalyse av to lærebøker for ungdomstrinnet. 

      Gjørsvik, Eirin (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven ser nærmere på hvordan temaet argumenterende skriving forekommer i to norskfaglige lærebøker og tilhørende lærerveiledninger for 9. trinn. Gjennom en teoridrevet innholdsanalyse har studien som hensikt ...
    • Denne dagen, et liv. En litterær analyse av Vi på Saltkråkan gjennom et historisk-biografisk perspektiv. 

      Lunde, Silje Eirin Johansen (Master thesis, 2021)
      Astrid Lindgrens Vi på Saltkråkan er for de fleste kjent gjennom tv-serien fra 1964. I denne litterære analysen skal jeg ta for meg bokens tematikk og handling, og sette dette opp mot Lindgrens eget liv gjennom en ...
    • En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen 

      Teien, Fredrik (Master thesis, 2021)
      Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i ...
    • En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen 

      Wahl, Marit (Master thesis, 2021)
      Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i ...
    • Et verktøy som man kan fylle med alt: En kvalitativ studie av den begynnende skriveopplæringen med bruk av nettbrett 

      Rausand, Ann-Helen Myrvang; Settemsli, Hildegunn B. (Master thesis, 2021)
      Vår masteroppgave belyser hvordan skriveopplæringen kan foregå med bruk av nettbrett som læringsverktøy. Vi undersøker i tillegg hvordan elevene skaper tekster med bruk av nettbrett, og hvilke didaktiske tilnærminger læreren ...
    • Fantasy for bærekraftige borgere: En analyse av Sigbjørn Mostues Dødens tjern 

      Hauger, Camilla Bergvold (Master thesis, 2021)
      Denne oppgaven omhandler fantasy-litteratur sett i et bærekraftperspektiv, hvor potensiale for å øke leserens respekt for naturen og miljøbevissthet er i søkelyset. Her blir barne- og ungdomsromanen Dødens tjern (2021) av ...
    • Fysisk aktiv læring i norskfaget 

      Landerud, Krystiana Rita; Krogh, Anette (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn: Det dualistiske synet har lenge preget skolen, og under et praksisopphold ble vi introdusert for fysisk aktiv læring som handler om læring igjennom bevegelse. Denne masteravhandlingen undersøker hvordan et utvalg ...
    • Fysisk aktiv læring i norskfaget 

      Krogh, Anette; Wahl, Marit (Master thesis, 2021)
      Bakgrunn: Det dualistiske synet har lenge preget skolen, og under et praksisopphold ble vi introdusert for fysisk aktiv læring som handler om læring igjennom bevegelse. Denne masteravhandlingen undersøker hvordan et utvalg ...
    • Kabalen er en slektsforbannelse: Intertekstuelle linjer i Kabalmysteriet og en didaktisk drøfting av disse 

      Hilden, Malin Stordalen (Master thesis, 2020)
      Denne masteroppgaven ser på intertekstualitet i Kabalmysteriet. Den har hatt som formål å undersøke hvilke intertekstuelle linjer man kan finne i Kabalmysteriet, og hvilke didaktiske muligheter de intertekstuelle linjene ...
    • Kroppslig læring, fysisk aktivitet og lek i leseopplæringen på fjerdetrinn 

      Bratvold, Sunniva Henriksen (Master thesis, 2021)
      Formålet med dette forskningsprosjektet var å inspirere og bidra til å øke kunnskapen blant skolepersonell knyttet til hvordan en bør tilrettelegge for kroppslig læring, fysisk aktivitet og lek i leseopplæringen på fjerdetrinn ...
    • Multilingualism in the English classroom 

      Ådnanes, Louise Elizabeth Iona (Master thesis, 2021)
      A small-scale research project exploring multilingualism in the English classroom. Semi-structured interviews are used to obtain information from three in-service teachers about their views on multilingualism. Additionally, ...
    • Utvikling av ordforråd hos elever i introduksjonsklasser: Læreres arbeidsmåter for utvikling av ordforråd hos elever med norsk som andrespråk 

      Kise, Caroline (Master thesis, 2021)
      Denne kvalitative forskningsstudien undersøker hvordan fire lærere med kompetanse og erfaring innen norsk som andrespråk og introduksjonsklasser, arbeider med utvikling av ordforråd. Studien retter fokus på elever med norsk ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit