• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utvikling av ordforråd hos elever i introduksjonsklasser: Læreres arbeidsmåter for utvikling av ordforråd hos elever med norsk som andrespråk

Kise, Caroline
Master thesis
Thumbnail
Åpne
no.usn:wiseflow:2564794:42935401.pdf (3.189Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2766264
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) [13]
Sammendrag
Denne kvalitative forskningsstudien undersøker hvordan fire lærere med kompetanse og erfaring innen norsk som andrespråk og introduksjonsklasser, arbeider med utvikling av ordforråd. Studien retter fokus på elever med norsk som andrespråk og som går i introduksjonsklasser. Gjennom individuelle intervjuer beskriver lærerne hvordan de velger ut ord elevene skal lære, arbeidsmåter og hjelpemidler de bruker i undervisning, og hvordan de løser spontan ordundervisning når det oppstår. Datainnsamlingene analyseres ved hjelp av teori, og drøftes senere opp mot hverandre.
 
 
 
Utgiver
University of South-Eastern Norway

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit