• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • View Item
  •   Home
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En kvalitativ undersøkelse av læreres metodiske innganger til den første lese- og skriveopplæringen

Wahl, Marit
Master thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/2993270
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 1-7 (Notodden, heltid) [13]
Description
Full text not available
Abstract
Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvilke metodiske innganger lærere benytter i den første lese- og skriveopplæringen. Prosjektets forskningsspørsmål er: hvilke metodiske innganger benytter lærere seg av i den første lese- og skriveopplæringen.

Vi har på bakgrunn av dette anvendt dybdeintervju av åtte lærere som metode. Den innsamlede dataen har vi analysert og drøftet i lys av teoretiske perspektiver.

Resultatet viser at lærerne kombinerer flere ulike metoder i den første lese- og skriveopplæringen. Likevel er det felles for informantene at tradisjonelle arbeidsmåter har tydelig plass, men det viser seg at nye impulser også har blitt implementert i undervisningen.
 
 
 
Publisher
University of South-Eastern Norway

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit