• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Institutt for pedagogikk by Subject 
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • Browsing Institutt for pedagogikk by Subject
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • Browsing Institutt for pedagogikk by Subject
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Institutt for pedagogikk by Subject "280"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-7 of 7

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Avdelingslederes rolle som ledere i videregående skole 

      Bunting, Mette (Chapter; Peer reviewed, 2014)
      God ledelse er avgjørende for systematisk utvikling av skolen. Videregående skoler er komplekse organisasjoner med rektor som «konsernledere» med et utadgående perspektiv, mens avdelingslederne leder innad. De fleste ...
    • Barnehagen som lærende organisasjon: bruk av nære læringsformer som veiledning og simulatortrening i forhold til kompetanseutviklingen for assistentene 

      Løkken, Ingrid Midteide; Gradovski, Mikhail (Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Framtidens barnehage (Meld. St. 24) peker på at det må satses mer systematisk på kompetanseutvikling for å sikre et minimum av barnehagefaglig kompetanse hos ansatte uten relevant utdanning og erfaring. Kompetansestrategien ...
    • Hvordan kan veiledningssamtaler åpne for kritisk tenkning? 

      Bjerkholt, Eva; Ødegård, Elin; Søndenå, Kari; Hjardemaal, Finn R. (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Knowledge of how to facilitate critical thinking is essential in kindergartens and schools, in teacher education and in the education of mentors. This article presents and debates examples of how mentoring sessions between ...
    • Knowledge Development through Hybrid Leadership Practices 

      Bøe, Marit; Hognestad, Karin (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      This article considers the formal teacher leaders’ practices of leading knowledge development at the department level in early childhood education and care. To better understand these practices, we have utilised the ...
    • Lederes faglige legitimitet og medarbeideres lojalitet; to sider av samme sak? 

      Ødegård, Elin (Chapter; Peer reviewed, 2014)
      Doktorgraden: Nyutdannede pedagogiske lederes mestring og appropriering av barnehagens kulturelle redskaper (?degård, 2011), viser at førskolelærernes formelle faglige barnehagelærerutdanning gir lite legitimitet. Resultatet ...
    • Nyutdannede pedagogiske lederes mestring og appropriering av barnehagens kulturelle redskaper En kvalitativ studie av nyutdannede førskolelæreres kompetansebygging det første året i yrket 

      Ødegård, Elin (Doctoral thesis; Peer reviewed, 2011-11-17)
      The topic of this doctoral thesis is to study newly qualified pedagogical leaders` competence building. To frame the concept competence, I have been inspired by sociocultural theory (Bakhtin, 2005; Säljö, 2001, 2006; ...
    • Veiledning av nyutdannede førskolelærere. Hvilke forventninger til veiledning av nyutdannede førskolelærere gir veiledere uttrykk for? 

      Ødegård, Elin (Master thesis, 2004)
      The research question in the dissertation is: "What expectations to mentoring of recently qualified pre-school teachers do the mentors express? ". The question has been put into a social, theoretical and an empiric ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit