Blar i Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283"
Viser treff 1-6 av 6
-
Digital danning i barnehagen: En studie av barnehagelæreres bevissthet om digitale medier i barnehagen
(Master thesis, 2019)Sammendrag Ifølge Rammeplan for barnehagen skal barn i norske barnehager få opplevelse og få kjennskap til digitalt arbeid i barnehagen (Kunnskapsdepartementet, 2017). Hva tenker barnehagelærere selv om denne utviklingen? ... -
Formativ vurdering i faget norsk som andrespråk for voksne – fortsatt «Inside the black box»?
(Master thesis, 2017)Sammendrag Tittel: Formativ vurdering i faget norsk som andrespråk for voksne – fortsatt «Inside the black box»? Tittelen på denne mastergraden henspiller på artikkelen til Black Paul og Dylan Wiliam «Inside the black ... -
Hvordan forstår og beskriver rektorer sin pedagogiske lederrolle?
(Master thesis, 2017)Bakgrunn og formål Tema for denne masteroppgaven er rektors forståelse og beskrivelse av sin pedagogiske lederrolle. Jeg ønsket med dette å konstruere kunnskap om hvilke områder knyttet til pedagogisk ledelse rektorer ... -
«Kanskje best å ikke si no’?»: En kvalitativ studie om arbeidsrelatert kritikk i skolen
(Master thesis, 2018)Denne mastergradsavhandlingen har fokus på hvordan arbeidsrelatert kritikk i skolen forklares og beskrives av to rektorer og to fagforeningsrepresentanter. «Arbeidsrelatert kritikk» i denne sammenhengen er forhold som ... -
Skal du lykkes må du være tilstede: En kvalitativ kasusstudie av hvordan ledelsespraksis, sett i lys av praksisarkitekturene, bidrar til profesjonsutvikling i skolen
(Master thesis, 2018)I internasjonal og nasjonal forskning, samt nasjonale styringsdokumenter og satsninger,løftes viktigheten av god ledelse frem for å sikre bedre læringsbytte hos elevene. Dette gjøres gjennom tilrettelegging for en kollektiv ... -
Å dra det indre ut: En kvalitativ studie av gutter i utsatte posisjoner og deres erfaringer med estetikk
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven undersøker gutter i utsatte posisjoner og deres erfaringer med estetikk. Formålet med oppgaven er få kunnskap om hvordan estetikk kan innvirke i unge gutters sårbare liv, og hvorvidt disse erfaringene ...