• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse
  • Blar i Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse
  • Blar i Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i pedagogikk med vekt på didaktikk og ledelse på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 33

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Yrkesretting: et verktøy for dannelse? Fellesfag i yrkesfaglig videregående skole 

      Kolaas, Lars Alvsåker (Master thesis, 2013)
      Denne oppgaven belyser yrkesrettingens rolle i dagens yrkesfaglige videregående utdanningsprogram. Det er fokus på lærernes holdning til og operasjonalisering av begrepet yrkesretting. Avhandlingen ser på hvordan yrkesretting ...
    • Meningsskaping i veiledning: En studie med fokus på betydningen av meningsskaping i veiledning 

      Vala, Heidi Østland (Master thesis, 2013)
      Dette forskningsprosjektet omhandler betydningen av meningsskaping i veiledning. Meningsskaping innebærer å skape mening i prosessene. Det innebærer prosesser med dialog, verdiavklaring og kritisk refleksjon. Dette ser ...
    • Språkkartlegging i barnehagen - En intervjustudie av pedagogiske ledere 

      Solheim, Elin Furnes (Master thesis, 2013)
      I den senere tid har det pågått en debatt om kartlegging av barns språk i barnehagen. Debatten oppsto blant annet som et resultat av et betydelig fokus på kartlegging i sentrale politiske dokumenter, og fordi stortinget i ...
    • Rektor som ”brobygger” mellom ytre krav og indre behov i skolen. Rektors opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling i ”spenningsfeltet” mellom ytre krav og indre behov i skolen 

      Grøgård, Inger Øya (Master thesis, 2013)
      Denne oppgaven retter søkelyset mot rektor og hans opplevelse og håndtering av kvalitetsutvikling mellom ytre krav fra myndigheter og samfunn og indre behov i skolen fra de han skal lede. Gjennom kvalitative forskningsintervju ...
    • Grunnleggande ferdigheiter i kunst og handverk: Ein studie av lærar- og elevsyn på korleis tileigning av grunnleggande ferdigheiter i kunst og handverk kan fremje motivasjon og meistring i skulen 

      Feet, Kristina (Master thesis, 2014)
      Denne oppgåva belyser lærar- og elevsynet på korleis tileigning av dei grunnleggande ferdigheitene i kunst og handverk kan fremje motivasjon og meistring. Vidare tek avhandlinga føre seg korleis dei grunnleggande ferdigheitene ...
    • Profesjonell identitet: En studie av barnehagelæreres opplevelse av profesjonell identitet 

      Jensen, Georg (Master thesis, 2014)
      Undersøkelsens problemområde er profesjonsutøveres selvforståelse, og problemstillingen som danner rammen rundt undersøkelsen er barnehagelæreres opplevelse av egen profesjonell identitet. Undersøkelsen har en fenomenologisk ...
    • Ledelse, utvikling og endring av praksis, med prosjektarbeid som metode. Et case-studie av en mellomstor bynær skoles toårige utviklingsorienterte prosjektarbeid 

      Lauritsen, Vibeke (Master thesis, 2014)
      Denne avhandlingen retter fokuset på hvordan en skole har arbeidet for å skape endring og utvikling i organisasjonen, men prosjektarbeid som metode. Det er særlig fokusert på hvordan prosjektet var organisert, skolens ...
    • I NAV sine hender: En undersøkelse av perspektivene til unge som har behov for bistand 

      Nordgård, Anette; Svendsen, Charlotte Wachs (Master thesis, 2014)
      Formålet med undersøkelsen har vært å bidra til innsikt i perspektivene og erfaringen til unge som har brutt med videregående opplæring og mottar bistand fra NAV. Målet er å få forståelse i opplevelsene de unge har med seg ...
    • Ledelse - et spørsmål om strategier? En studie av ledelse for kvalitetsutvikling i barnehagen 

      Ramsåsen, Gry (Master thesis, 2014)
      Denne studien har til hensikt å undersøke faktorer ved ledelse som kan fremme kvalitetsutvikling i barnehagen. Problemstillingen er følgende: På hvilken måte kan ledelsen av barnehagen fremme kvalitetsutvikling? Det empiriske ...
    • Å ikke gå seg blind i egen tanke. En kvalitativ studie av systematisk veiledning av personale i barnehage 

      Wikstøl, Eva Augestad (Master thesis, 2014)
      Det er et økende fokus på kompetanseutvikling i barnehagesektoren (Kunnskapsdepartementet, 2007). I den sammenheng er det behov for langsiktige tiltak som kan bidra til å heve kompetansen i personalet (Schei & Kvistad, ...
    • Ledelse av kunnskaping i barnehagens praksisfellesskap: en kvalitativ kasusstudie 

      Wulfsberg, Hege (Master thesis, 2015)
      Ledelse og kunnskaping har fått økt oppmerksomhet i forskning og nasjonale styringsdokumenter i barnehagen de senere årene. Denne studien undersøker kjennetegn på ledelse av kunnskaping i barnehagens praksisfellesskap. Den ...
    • Pedagogisk ledelse i en lærende barnehage: En kvalitativ studie av hvordan barnehagestyrere legger til rette for faglig utvikling- og læring, med personalmøte som arena 

      Lehre, Jeanette (Master thesis, 2015)
      Med bakgrunn i den aktualitet ledelse og kompetanseutvikling har i nasjonale styringsdokumenter og i praksisfeltet, ønsker jeg med denne studien å undersøke hvordan styrere i barnehager tilrettelegger for faglig utvikling- ...
    • Å bygge bruer sammen: Hvordan kan meningsskaping i trepartssamtaler utvikles til former for praksisfellesskap mellom lærerutdannere?: En kvantitativ undersøkelse av faglærere og praksislæreres opplevelse av trepartssamtale som brubygger mellom to læringsarenaer i en grunnskolelærerutdanning 

      Selliseth, Bente (Master thesis, 2015)
      Denne mastergradsavhandlingen undersøker hvordan praksislærere og faglærere i profesjonsfaget i en grunnskolelærerutdanning opplever trepartssamtale som møteplass og arena for utvikling av former for praksisfellesskap ...
    • Nyutdannet og leder: En kvalitativ studie av nyutdannede pedagogiske lederes medarbeiderledelse 

      Bakke, Julie Berntine (Master thesis, 2015)
      Denne mastergradsavhandlingen omhandler nyutdannede pedagogiske ledere, og er en kvalitativ studie. Fokuset ligger på deres beskrivelse av sin rolle som leder for sine medarbeidere. Formålet med denne mastergradsavhandlingen ...
    • Den flerkulturelle skolen: Fire læreres syn 

      Johnsen, Marthe (Master thesis, 2015)
      Navnet på denne oppgaven er; Den flerkulturelle skolen- fire læreres syn. Det er en kvalitativ studie som omhandler den flerkulturelle skolens utfordringer og fordeler. Problemstillingen lyder som følger; ”Hvordan opplever ...
    • Der kvinnene dominerer: En studie av kvinnelige rektorer i skolen 

      Torskog, Katrine Arntzen (Master thesis, 2015)
      Tema for denne oppgaven er kvinnelige ledere i skolen og deres beskrivelse av hvordan det er å være kvinnelig rektor i skolen. For disse kvinnene har det alltid vært naturlig å ta og få roller som innebærer ansvar. De har ...
    • Profesjonsetiske dilemmaer i rektorrollen: En kvalitativ studie av rektors håndtering av profesjonsetiske dilemmaer 

      Haatvedt, Kathrine (Master thesis, 2015)
      Denne mastergradsavhandlingen omhandler profesjonsetiske dilemmaer i rektorrollen. Formålet med studien er å undersøke hvilke profesjonsetiske dilemmaer rektorer opplever, hvordan de håndterer disse dilemmaene, og hvordan ...
    • Drammensskolens handlingsplan: Et resultat av skoledebatten i norsk skolepolitikk? 

      Røren, Sandra (Master thesis, 2015)
      The purpose of this study is to investigate to what extent the action plan developed for schools in Drammen is affected by the quality debate in Norwegian education policy. The aim is to see if there are elements of ideology, ...
    • Teachers' perception of their relationships with pupils: A study of teachers' personal views and experiences about the teacher-pupils relationship in terms of classroom management criteria 

      Talieu, Anaïs (Master thesis, 2015)
      In a multicultural country, and especially in schools where teachers meet different students, the role of teachers and their beliefs have important effects on children and their learning. A relationship based on trust ...
    • Nyutdannede pedagogiske lederes medarbeiderledelse i barnehagen den første tiden i yrket: En kvalitativ studie 

      Jacobsen, Synne Skinlo (Master thesis, 2015)
      Dette er en masteravhandling i pedagogikk skrevet ved Høgskolen i Telemark avd. Notodden. Avhandlingen er et kvalitativt fenomenologisk studie som tar for seg nyutdannede pedagogiske ledere sin medarbeiderledelse i barnehagen. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit