• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk
  • Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • 3 Masteroppgaver
  • Master i pedagogikk
  • Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master i pedagogikk på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 146

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Sammenhengen i overgangen mellom barnehage og skole : en god skolestart for barn i risikosonen 

      Hansen, Ann Kathleen (Master thesis, 2011)
      Hensikten med studien er å belyse hvilke faktorer som best mulig kan bidra til en god skolestart for barn som befinner seg i en risikosone for å utvikle faglige eller psykososiale og sosiale vansker. Studien tar utgangspunkt ...
    • Om sammenheng i overgangen fra barnehage til skole: en god start for barn i risikosonen 

      Stulen, Anita (Master thesis, 2011)
      Hvordan er sammenhengen i overgangen fra barnehage til skole for barn i risikosonen. For å kunne gi svar på dette er noen utvalgte informanter bedt formulere et brev ut i fra tre forskningsspørsmål. I tillegg har jeg ...
    • På nippet til å droppe ut: En intervjubasert undersøkelse om ungdom i videregående skole 

      Riis, Hanne Lene (Master thesis, 2013)
      Det er altfor mange elever som har et stort fravær og alt for mange som slutter på skolen. Det er bekymringsfullt når en så stor andel av elever i Norge velger å slutte på skolen og ikke får studie- eller yrkeskompetanse. ...
    • Å få til at alle lærere ble leselærere, det var et mål for oss : hvordan har skolene i en skolekrets arbeidet med å øke elevenes lesekompetanse, som innovasjon? 

      Ellingsen, Jo Arne (Master thesis, 2013)
      Statssekretær Lisbet Rugtvedts talte ved et bibliotekseminar under litteraturfestivalen på Lillehammer, 28. mai 2008. Dette er et lite utdrag fra talen: ”Det er lavt læringstrykk i norske skoler. Det er lite systematisk ...
    • Skolevandring - en metode for relasjonsskaping og læring i en organisasjon : hvordan kan en leder bruke skolevandring for å skape læring i en organisasjon? 

      Paulsen, Margareth (Master thesis, 2013)
      Temaet for denne oppgaven er å se nærmere på om og hvordan skoleledere kan påvirke og medvirke til læring i en organisasjon gjennom bruk av skolevandring som metode. Jeg har brukt en skole på Østlandet som case, og har ...
    • Skolebasert kompetanseutvikling : profesjonalisering av lærerrollen gjennom interaktivt og reflekterende praksisfellesskap 

      Schømer, Annette R. (Master thesis, 2013)
    • Hvordan kan høgskoler og universiteter ivareta likeverd for hørselshemmede studenter? 

      Trætnes, Per Bjørnar (Master thesis, 2013)
      Oppgavens problemstilling er identisk med oppgavens tittel: Hvordan kan høgskoler og universiteter ivareta likeverd for hørselshemmede studenter? For å kunne gi svare på problemstillingen er fire sentrale personer ...
    • Læringsmiljøsamtalen : en metode for å skape et bedre læringsmiljø? 

      Vangsnes, Elin Nesvoll (Master thesis, 2013)
    • Autisme i skolen : kommuners praksis og et forsvarlig opplæringstilbud 

      Grimsø, Kristina Randi (Master thesis, 2013)
    • Tilpasset opplæring: Lærerens rolle i tilrettelegging av tilpasset opplæring 

      Gjølstad, Cathrine (Master thesis, 2013)
      Lærere har en sammensatt rolle og målet for lærere er at alle elevene skal lære så mye som mulig. Å være lærer har for min del ofte fått meg til å føle på min dårlige samvittighet overfor enkeltelever som jeg vet ikke får ...
    • Skolevandring : i hvilken grad skoleledere kan skape og ivareta profesjonelt læringsfellesskap 

      Vedvik, Elin (Master thesis, 2013)
      Denne oppgaven handler om skoleledelse. Oppgaven presenterer en studie av skolevandring, en metode for ledelse og kvalitetsutvikling i skolen. Jeg vil innlede med to viktige premisser for kvalitetsarbeid i skolen som er ...
    • Førskolelæreres kunnskap om tidlig litterasitet : en interjuvundersøkelse 

      Berg, Hanne Kinn (Master thesis, 2013)
      Et overordnet mål for utdanning er å bidra til livslang læring for alle, slik at de kan bli aktive medborgere i et demokratisk samfunn. For å oppnå dette blir evnen til å lese og skrive spesielt fremhevet. Senere tids ...
    • Ledelse av skoleutvikling: Hvordan kan ledelsen legge til rette for et systematisk skolebasert utviklingsarbeid? 

      Myhrer, Marit (Master thesis, 2014)
      Temaet for denne oppgaven er ledelsens rolle i et skolebasert utviklingsarbeid. Jeg har brukt en skole på Østlandet som utgangspunkt, og har samarbeidet med ledelsen ved skolen, rektor og to inspektører. Empirien er samlet ...
    • Kompetanseutvikling gjennom aksjonslæring : hvordan kan en skoleleder bruke en aksjonslæringsprosess som grunnlag for å videreutvikle skolens kompetanse? 

      Vinje, Vegard (Master thesis, 2014)
      Mange vil hevde at skolen er i stadig utvikling. Den må forholde seg til gjeldene lovverk og den påvirkes hele tiden av ulike mennesker med ulik agenda. Skolen er noe som mange har en mening om. Media bidrar til å sette ...
    • Skolelederen som veileder 

      Lundgren, Lise Aurora (Master thesis, 2014)
      Tittelen på denne studien er skolelederen som veileder. Hensikten med studie er å belyse hvilke faktorer som på best mulig måte kan tilrettelegge for en veiledningssamtale som lærerne finner givende og meningsfull, og som ...
    • Faglig ledelse i barnehagen: Mine intensjoner er i hvert fall gode 

      Santana, Marianne Olsen (Master thesis, 2015)
    • Kan tidlig intervensjon hjelpe elever med usikker bokstavkunnskap i begynneropplæringen? 

      Hvidsten-Smith, Elisabeth (Master thesis, 2015)
      Dagens 1.- klassinger kommer til skolen med ulike bokstavkunnskaper, men de aller fleste kommer med en forventning om å lære å lese og skrive. Noen barn kan allerede alle bokstavene, mens andre starter sin innlæring i det ...
    • Fra spesialundervisning til tilpasset opplæring? Hvilke oppgaver har kontaktlærer i forhold til spesialundervisning? 

      Gabrielli, Anita Havstein (Master thesis, 2015)
    • Lese for livet : En kvalitativ undersøkelse av effektive lesestrategier for elever med autismespekterforstyrrelser og elever med Down syndrom 

      Bakken, Randi Karine (Master thesis, 2015)
      Bakgrunn og formål: Denne studien handler om elever med autismespekterforstyrrelser (ASF) og elever med Down syndrom (DS), og deres språk, lese- og skriveutvikling. En rekke studier viser til at både elever med ASF og ...
    • Skolens organisering av spesialundervisningen : med fokus på enkeltelevens læringsutbytte. 

      Waage, Anne Helene Giskehaug (Master thesis, 2015)
      Denne oppgavens tema er skolens organisering av spesialundervisning, med utgangspunkt i praksisfeltet i barneskolen. Temaet er belyst gjennom 4 spesiallærere, som alle har ansvar for undervisning av elever med § 5- vedtak ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit