Blar i USN Open Archive på tittel
Viser treff 3737-3756 av 9709
-
Hva er konsekvensene ved bruk av dyp læring i regnskapssystem?
(Master thesis, 2020)Dyp læring har blitt mer relevant i nyere tid på grunn av økt tilgang til maskinkraft og data. Teknologien har vist seg å ha kraftfulle egenskaper med mange potensielle applikasjonsområder. Dyp læring blir i dag brukt blant ... -
Hva er kroppsøvingsfagets rolle i fremtidens skole og samfunn? - En kvalitativ studie av dagens og fremtidens kroppsøvingsfag
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har som hensikt å utforske hvilke fremtider som er mulige for kroppsøvingsfaget i Norge. Deltakerne i prosjektet deler deres erfaringer om hvordan de tolker og operasjonaliserer kroppsøvingsfaget. De ... -
Hva er lean? En komparativ studie av ulike aktørers oppfattelse
(Master thesis, 2014)Lean er et dagsaktuelt tema for organisasjoner som søker økt effektivisering og konkurransefortrinn. Til tross for et stort omfang av tidligere forskning rundt lean, foreligger det ingen entydig, gjeldende definisjon for ... -
Hva er språkets rolle i kroppsøvingsfaget?
(Master thesis, 2007)I denne masteroppgaven går jeg fenomenologisk til verks og forsker på min egen undervisning for å finne svar på spørsmålet: ”Hva er språkets rolle i kroppsøvingsfaget?”. Spørsmålet har fått ny aktualitet i og med den nye ... -
Hva er Telemark? : en gallupundersøkelse om assosiasjoner til Telemark og Midt-Telemark
(TF-notat 9/2009, Working paper, 2009-02-12)Dette notatet oppsummerer resultatene fra to spørreundersøkelser som er en del av prosjektet Regionale kulturøkonomiske strategiar for auka attraksjonskraft i Telemark. Formålet med prosjektet er å øke attraksjonskrafta ... -
Hva er tradisjonskunst? En kunstsosiologisk og fenomenologisk undersøkelse av tradisjonskunstfeltet
(Master thesis, 2022)The term «tradisjonskunst» (traditional art) is the basis for academic confusion in Norway. It was first coined by the Institute for folk culture, at Telemark University College in 2000, as there was need for an overall ... -
Hva er utfordringene med å opprettholde motivasjonen til sykepleiere under pandemien?
(Master thesis, 2022)I denne master avhandlingen har jeg undersøkt hva utfordringene har vært for å opprettholde motivasjonen til sykepleiere under korona pandemien. Denne problemstillingen har blitt satt opp på grunnlag av å kun se gjennom ... -
Hva er viktig for deg? En kvalitativ studie om viktige erfaringer for multimorbide pasienter med store og sammensatte helsetjeneste behov i ulike deler av pasientforløpet
(Master thesis, 2020)Oppgaven er en studie med kvalitativt design, som har til hensikt å belyse hva som er viktige erfaringer for multimorbide pasienter med store og sammensatte helsetjenestebehov i møte med spesialisthelsetjenesten og ... -
Hva forteller ettåreringer om å delta i et demokratisk barnefellesskap?
(Master thesis, 2015)Utgangspunktet og motivasjon for denne studien er å myndig-gjøre ettåringer i relasjonen til demokratiske forståelser innenfor barnehagen som samfunnsinstitusjon. Interessen for dette temaet meldte seg i lys to forhold som ... -
Hva gjør Slaatten med Modermordet?
(Journal article, 2001) -
Hva har Norge lært av PISA-studiene? En analyse med data fra Norge, Japan og Finland
(Journal article, 2024)Norge har deltatt i alle PISA-studien siden starten i 2000. Hensikten med denne undersøkelsen er analysere resultater for hele perioden 2000 til 2022 i lys av kvalitetsutforbedring i skole og lærerutdanning. For å få med ... -
Hva hemmer og fremmer implementering av en digital sårbehandlingstjeneste der kommunehelsetjenesten, spesialisthelsetjenesten og fastleger samhandler?
(Master thesis, 2022)Bedre samhandling på tvers av helsetjenestene har blitt en politisk og helsefaglig kjernesak, samtidig er det et stort fokus på å ta i bruk teknologier som muliggjør å utføre og levere tjenester på avstand. Etterspørsel ... -
Hva hemmer og hva fremmer organisatorisk læring av dybdeanalyser av dødsulykker i Statens vegvesen Region sør?
(Master thesis, 2010)Nullvisjonen ligger til grunn for trafikksikkerhetsarbeidet i Norge. Dette er en visjon om et vegtrafikksystem som ikke fører til tap av liv eller varig skade. På bakgrunn av nullvisjonen innførte Statens vegvesen dybdeanalyser ... -
Hva inngår egentlig i seksualitetsundervisningen?
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hva et utvalg naturfagslærere legger vekt på gjennom seksualitetsundervisningen. Det gjøres gjennom å se på hvilke temaer og arbeidsmåter lærerne inkluderer i egen seksualitetsundervisning ... -
Hva kan fremme, og hva kan hemme tegneutviklingen på mellomtrinnet?
(Master thesis, 2023)Jeg har undersøkt hva som virker motiverende og ikke på elevers tegning. Bakgrunnen for nysgjerrigheten rundt denne tematikken kommer som resultat av elevers uttrykk for tegnekrisa i egen undervisning og praksiserfaringer. ... -
Hva kan karriereveiledere i fengsel lære av tidligere innsattes historier? En kvalitativ studie av fire tidligere innsattes opplevelse av egen karrierehistorie
(Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven, har jeg vært interessert i få mer kunnskap om hva karriereveiledere som arbeider i fengsler kan forbedre i sin praksis med domfelte. I mitt arbeide er jeg blitt enda mer klar over at veiledning må ... -
Hva kan og bør et lokalsamfunn selv gjøre for å forebygge kriminalitet
(Rapport / Høgskolen i Vestfold, Research report; Peer reviewed, 2007)Rapporten presenterer resultatene fra en evaluering av prosjektet ”Mindre kriminalitet i lokalsamfunnet”. Evalueringen ble gjennomført i perioden primo 2006 til 1. mars 2007, på oppdrag fra Askim Rotary, med midler stilt ... -
Hva kan skoleeier gjør for å utvikle samisk opplæring?
(Master thesis, 2022)I oppgaven har jeg valgt følgende problemstilling: Hva kan skoleeier gjøre for å utvikle samisk opplæring? Denne oppgaven er en kvalitativ studie, der jeg undersøker hvordan skoleeier legger til rette for god ... -
Hva kan skoleledelse gjøre for å fremme samhandling mellom ledelsen og lærere?
(Master thesis, 2021)Studiens søkelys rettes mot samhandling mellom skoleledelse og lærere. Problemstillingen som belyses er: «Hva kan skoleledelse gjøre for å fremme samhandling mellom ledelsen og lærere?». Utgangspunkt for studien, problemstilling ... -
Hva kan vi lære av historier?
(Journal article, 1998)Høyskolelektor Trulte Konsmo har fått kritikk for sin anmeldelse av Unni Krogstad og Christina Foss' bok «Det handler om å kunne snu seg». I denne artikkelen svarer hun på kritikken, og redegjør for hva hun mener vi kan ...