Show simple item record

dc.contributor.editorFrers, Lars
dc.contributor.editorHognestad, Karin
dc.contributor.editorBøe, Marit
dc.date.accessioned2020-02-18T13:13:23Z
dc.date.available2020-02-18T13:13:23Z
dc.date.created2017-11-30T13:41:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9788202549817
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2642324
dc.description.abstractDenne boken diskuterer på ulike måter hvordan bruk av kvalitative metoder kan åpne for refleksjon som utgangspunkt for å utforske og utvikle profesjonelle praksiser i lærerutdanningen. I profesjonell praksis vises kunnskap i handling, og metodene er derfor orientert mot handlinger i en profesjonskontekst knyttet til utdanning fra barnehage til høgskole. Gjennom deltakelse i forsknings- og utviklingsarbeid kan forskere og praktikere erfare hvordan læring, forskning, utvikling og refleksjon henger tett sammen. Boken er delt i tre seksjoner som belyser refleksjon opp mot hovedbegrepene metode, forskning og læring. Bokens første del diskuterer metode i spenningsfeltet mellom hverdagspraksis, læring og forskning. Bokens andre del fokuserer på refleksjon i ulike utdanningers praksisopplæring, og den tredje delen løfter fram refleksjon knyttet til klasseromsundervisning. Alle bidragsyterne til Metode mellom forskning og læring: Refleksjon i praksis er knyttet til den tverrfaglige forskergruppen Kvalitative metoder i profesjonell praksis ved Høgskolen i Sørøst-Norge.en_US
dc.description.abstractMethod between research and learning – Reflection in practiceen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.urihttps://press.nordicopenaccess.no/index.php/noasp/catalog/book/25
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMetode mellom forskning og læring : Refleksjon i praksisen_US
dc.title.alternativeMethod between research and learning – Reflection in practiceen_US
dc.typeBooken_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.source.pagenumber183en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/noasp.25
dc.identifier.cristin1520932
cristin.unitcode222,59,3,0
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitnameInstitutt for kultur, religion og samfunnsfag
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal