Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAakre, Bjørn Magne
dc.date.accessioned2009-03-05T08:41:12Z
dc.date.accessioned2017-04-19T12:39:38Z
dc.date.available2009-03-05T08:41:12Z
dc.date.available2017-04-19T12:39:38Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationForm 38(2004) Nr. 1, S. 12-14
dc.identifier.issn0805-9144
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438217
dc.descriptionArtikkel gjengitt med tillatelse fra utgiver
dc.description.abstractKunst og håndverk ble et nytt fag i norsk grunnskole fra 1997. Innholdet i den nye fagplanen er vesentlig forandret fra den gangen faget het forming. Men hvorfor skiftet faget navn fra forming til kunst og håndverk? Og hvordan erfares det nye faget i praksis? Opplever elever og lærere det nye faget som et fremskritt? Eller er alt ved det gamle? Disse spørsmålene stod sentralt i en nasjonal evaluering som ble avsluttet i 2003. I denne artikkelen drøfter jeg undersøkelsen i et didaktisk perspektiv med vekt på teori og metode og noen utvalgte eksempler til slutt.
dc.language.isonob
dc.publisherKunst og design i skolen
dc.subjectKunst
dc.subjectHåndverk
dc.titleKunst og håndverk i et didaktisk perspektiv
dc.typeJournal article


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel