• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • View Item
  •   Home
  • 1 USN ansatte
  • Fakultet for humaniora, idretts- og utdanningsvitenskap
  • Institutt for pedagogikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kunst og håndverk i et didaktisk perspektiv

Aakre, Bjørn Magne
Journal article
Thumbnail
View/Open
Kunst_og_handverk_i_et_didaktisk_perspektiv.pdf (68.18Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2438217
Date
2004
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk [153]
Original version
Form 38(2004) Nr. 1, S. 12-14  
Abstract
Kunst og håndverk ble et nytt fag i norsk grunnskole fra 1997. Innholdet i den nye fagplanen er vesentlig forandret fra den gangen faget het forming. Men hvorfor skiftet faget navn fra forming til kunst og håndverk? Og hvordan erfares det nye faget i praksis? Opplever elever og lærere det nye faget som et fremskritt? Eller er alt ved det gamle? Disse spørsmålene stod sentralt i en nasjonal evaluering som ble avsluttet i 2003. I denne artikkelen drøfter jeg undersøkelsen i et didaktisk perspektiv med vekt på teori og metode og noen utvalgte eksempler til slutt.
Description
Artikkel gjengitt med tillatelse fra utgiver
Publisher
Kunst og design i skolen

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit