Kunst og håndverk i et didaktisk perspektiv
dc.contributor.author | Aakre, Bjørn Magne | |
dc.date.accessioned | 2009-03-05T08:41:12Z | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T12:39:38Z | |
dc.date.available | 2009-03-05T08:41:12Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T12:39:38Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Form 38(2004) Nr. 1, S. 12-14 | |
dc.identifier.issn | 0805-9144 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2438217 | |
dc.description | Artikkel gjengitt med tillatelse fra utgiver | |
dc.description.abstract | Kunst og håndverk ble et nytt fag i norsk grunnskole fra 1997. Innholdet i den nye fagplanen er vesentlig forandret fra den gangen faget het forming. Men hvorfor skiftet faget navn fra forming til kunst og håndverk? Og hvordan erfares det nye faget i praksis? Opplever elever og lærere det nye faget som et fremskritt? Eller er alt ved det gamle? Disse spørsmålene stod sentralt i en nasjonal evaluering som ble avsluttet i 2003. I denne artikkelen drøfter jeg undersøkelsen i et didaktisk perspektiv med vekt på teori og metode og noen utvalgte eksempler til slutt. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.publisher | Kunst og design i skolen | |
dc.subject | Kunst | |
dc.subject | Håndverk | |
dc.title | Kunst og håndverk i et didaktisk perspektiv | |
dc.type | Journal article |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Institutt for pedagogikk [293]