Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBunting, Mette
dc.date.accessioned2015-01-05T08:38:10Z
dc.date.accessioned2015-01-27T20:40:21Z
dc.date.accessioned2017-04-19T12:39:26Z
dc.date.available2015-01-05T08:38:10Z
dc.date.available2015-01-27T20:40:21Z
dc.date.available2017-04-19T12:39:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationBunting, M. (2014), Avdelingslederes rolle som ledere i videregående skole. In: Reinertsen, A.B., Groven, B., Knutas, A., Holm, A.: FoU i praksis 2013 conference proceedings, Akademika forlag, Trondheim, p.39-45
dc.identifier.isbn978-82-321-04215
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2438199
dc.description-
dc.description.abstractGod ledelse er avgjørende for systematisk utvikling av skolen. Videregående skoler er komplekse organisasjoner med rektor som «konsernledere» med et utadgående perspektiv, mens avdelingslederne leder innad. De fleste avdelingslederne er undervisere og har på den måten en dobbeltrolle. Problemstillingen er: Hvordan beskriver avdelingslederne ved en videregående skole sin ledelsesutførelse etter innføringen av Kunnskapsløftet? Funnene viser at avdelingslederne prioriterer administrative ledelsesoppgaver og fokuserer på klasseromspraksis, at rektor og avdelingslederne kan sies å være i hver sin ledelsestradisjon. Forskningen er i en fenomenologisk tradisjon, og dataene er fra kvalitative intervjuer av ledere ved en større videregående skole på ?stlandet.
dc.language.isonob
dc.relation.urihttp://tapironline.no/fil/vis/1365
dc.subjectvideregående skole
dc.subjectledelse
dc.subjectutvikling
dc.subjectavdelingsledere
dc.titleAvdelingslederes rolle som ledere i videregående skole
dc.typeChapter
dc.typePeer reviewed
dc.date.updated2015-01-05T08:38:10Z
dc.description.versionPublished version
dc.rights.holder© Copyright The Author. All rights reserved
dc.subject.nsi280
dc.identifier.cristin1126536


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel