Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøihilder, Eli Kari
dc.contributor.authorKarlsen, Asgjerd Vea
dc.contributor.authorMoser, Thomas
dc.date.accessioned2013-01-17T12:16:41Z
dc.date.accessioned2013-01-18T04:03:34Z
dc.date.available2013-01-17T12:16:41Z
dc.date.available2013-01-18T04:03:34Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationHøihilder, E. K., Karlsen, A. V., & Moser, T. (2012). Digitale mapper som redskap i vurderingsprosessen : en undersøkelse blant lærerstudenter i pedagogikk. Norsk pedagogisk tidsskrift(1), 27-39.
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/149088
dc.descriptionArkivert artikkel: Siste korrekturleste og fagfellevurderte versjon. Publisert versjon tilgjengelig for abonnenter på http://www.idunn.no/ts/npt/2012/01/art01
dc.description.abstractDenne studien undersøker det opplevde læringsutbyttet ved bruk av digitale mapper som formativ vurderingsmetode blant lærerstudenter ved Høgskolen i Vestfold. Datagrunnlaget er generert gjennom spørreskjema i første studieår, samt brevmetode og gruppeintervju i påfølgende studieår. Ved slutten av deres utdanningsløp ble studentene spurt om hvilket læringsutbytte de tilskriver digitale mapper som -arbeidsform i faget pedagogikk. Resultatene tyder på at -digitale mapper blir oppfattet som læringsfremmende, at medstudentvurdering bidrar til refleksjon over egen læring, og at kunnskapsdeling mellom studentene oppleves som både givende og viktig for læringsutbyttet.
dc.language.isonob
dc.titleDigitale mapper som redskap i vurderingsprosessen : en undersøkelse blant lærerstudenter i pedagogikk
dc.typeJournal article
dc.typePeer reviewed
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskrift
dc.identifier.cristin912976


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel