dc.contributor.author | Høihilder, Eli Kari | |
dc.contributor.author | Karlsen, Asgjerd Vea | |
dc.contributor.author | Moser, Thomas | |
dc.date.accessioned | 2013-01-17T12:16:41Z | |
dc.date.accessioned | 2013-01-18T04:03:34Z | |
dc.date.available | 2013-01-17T12:16:41Z | |
dc.date.available | 2013-01-18T04:03:34Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Høihilder, E. K., Karlsen, A. V., & Moser, T. (2012). Digitale mapper som redskap i vurderingsprosessen : en undersøkelse blant lærerstudenter i pedagogikk. Norsk pedagogisk tidsskrift(1), 27-39. | |
dc.identifier.issn | 0029-2052 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/149088 | |
dc.description | Arkivert artikkel: Siste korrekturleste og fagfellevurderte versjon. Publisert versjon tilgjengelig for abonnenter på http://www.idunn.no/ts/npt/2012/01/art01 | |
dc.description.abstract | Denne studien undersøker det opplevde læringsutbyttet ved bruk av digitale mapper som formativ vurderingsmetode blant lærerstudenter ved Høgskolen i Vestfold. Datagrunnlaget er generert gjennom spørreskjema i første studieår, samt brevmetode og gruppeintervju i påfølgende studieår. Ved slutten av deres utdanningsløp ble studentene spurt om hvilket læringsutbytte de tilskriver digitale mapper som -arbeidsform i faget pedagogikk. Resultatene tyder på at -digitale mapper blir oppfattet som læringsfremmende, at medstudentvurdering bidrar til refleksjon over egen læring, og at kunnskapsdeling mellom studentene oppleves som både givende og viktig for læringsutbyttet. | |
dc.language.iso | nob | |
dc.title | Digitale mapper som redskap i vurderingsprosessen : en undersøkelse blant lærerstudenter i pedagogikk | |
dc.type | Journal article | |
dc.type | Peer reviewed | |
dc.source.journal | Norsk pedagogisk tidsskrift | |
dc.identifier.cristin | 912976 | |