dc.contributor.author | Dahl, Asle Gire | |
dc.date.accessioned | 2012-01-17T11:02:08Z | |
dc.date.available | 2012-01-17T11:02:08Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Dahl, A. G. (2011). Hvilke muligheter gir praksisopplæringen lærerstudenter til å tilegne seg fagdidaktisk kompetanse? Uniped, 34(2), 33-42. | no_NO |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142377 | |
dc.description.abstract | Både skolemyndigheter og forskere har de siste årene vært opptatt av at lærerstudenter får muligheter til å utvikle fagdidaktiske kompetanser som kan gi dem forutsetninger for å bruke vanlige metoder i det daglige arbeid som lærere. Artikkelen redegjør for aktiviteter som kandidatene får erfaring med i løpet av sin praksis som ledd i lærerutdanningen og ser på om noen av dem kan sies å danne en metodisk helhet. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitets- og høgskolerådet | no_NO |
dc.subject | praksisopplæring | no_NO |
dc.subject | lærerstudenter | no_NO |
dc.title | Hvilke muligheter gir praksisopplæringen lærerstudenter til å tilegne seg fagdidaktisk kompetanse? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 33-42 | no_NO |
dc.source.volume | 34 | no_NO |
dc.source.journal | Uniped | no_NO |
dc.source.issue | 2 | no_NO |
dc.identifier.cristin | 807404 | |