Show simple item record

dc.contributor.authorDahl, Asle Gire
dc.date.accessioned2012-01-17T11:02:08Z
dc.date.available2012-01-17T11:02:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationDahl, A. G. (2011). Hvilke muligheter gir praksisopplæringen lærerstudenter til å tilegne seg fagdidaktisk kompetanse? Uniped, 34(2), 33-42.no_NO
dc.identifier.issn1500-4538
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/142377
dc.description.abstractBåde skolemyndigheter og forskere har de siste årene vært opptatt av at lærerstudenter får muligheter til å utvikle fagdidaktiske kompetanser som kan gi dem forutsetninger for å bruke vanlige metoder i det daglige arbeid som lærere. Artikkelen redegjør for aktiviteter som kandidatene får erfaring med i løpet av sin praksis som ledd i lærerutdanningen og ser på om noen av dem kan sies å danne en metodisk helhet.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitets- og høgskolerådetno_NO
dc.subjectpraksisopplæringno_NO
dc.subjectlærerstudenterno_NO
dc.titleHvilke muligheter gir praksisopplæringen lærerstudenter til å tilegne seg fagdidaktisk kompetanse?no_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283no_NO
dc.source.pagenumber33-42no_NO
dc.source.volume34no_NO
dc.source.journalUnipedno_NO
dc.source.issue2no_NO
dc.identifier.cristin807404


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record