Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSolem, Marit Skarbø
dc.contributor.authorNordli, Lars Magne
dc.date.accessioned2022-07-13T16:41:25Z
dc.date.available2022-07-13T16:41:25Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6599465:50507780
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3005168
dc.description.abstractDenne masteroppgaven utforsker hvilket handlingsrom elever opplever at de har på muntlig eksamen i norsk. Ved å analysere autentiske eksamensopptak fra forskningsprosjektet CAiTE og gruppeintervjuer med elever i videregående, utforsker masteroppgaven hva slags bevissthet elever har om bruk av norskfaglig kompetanse i eksamenssituasjonen. Problemstillingen er todelt: «Hva forteller vg3-elever sine vurderinger av tre eksamensspørsmål om deres eksamensliteracy i fagsamtalen, og i hvilken grad sier deres vurderinger noe om muligheter og begrensninger på muntlig eksamen?». Masteroppgaven konkluderer med at det er spilleregler i fagsamtalen på muntlig eksamen i norsk, som gir elever muligheter og begrensninger når de skal vise sin norskfaglige kompetanse. Økt bevissthet om mekanismene i eksamenskonteksten, kan øke elevene sin eksamensliteracy.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.title"Du må være skjerpa og du må gjøre det bra akkurat de tjue minuttene"
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel