dc.contributor.author | Stokke, Christian | |
dc.contributor.author | Rodriguez, Mira Cataya | |
dc.date.accessioned | 2021-11-08T12:10:18Z | |
dc.date.available | 2021-11-08T12:10:18Z | |
dc.date.created | 2020-06-04T15:39:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Stokke, C., & Rodriguez, M. C. (2020). Livsmestring og selvutvikling i KRLE. Nytt Norsk Tidsskrift, 37(2), 137-148. | en_US |
dc.identifier.issn | 0800-336X | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2828363 | |
dc.description.abstract | Læreplanene for grunnskolen endres igjen i år, og det nye tverrfaglige temaet livsmestring har skapt debatt. Denne artikkelen fokuserer på KRLE-faget, som har blitt endret mye de siste tjue år i takt med endringer i livssynsmangfoldet og religionens rolle i samfunnet. Vi stiller spørsmålet om faget nå tar en subjektiv vending i retning av livsmestring og selvutvikling – i tråd med postmoderne religiøsitet og pedagogiske strømninger som vektlegger at elevene selv skaper mening og kunnskap. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.uri | https://www.idunn.no/nnt/2020/02/livsmestring_og_selvutvikling_i_krle | |
dc.title | Livsmestring og selvutvikling i KRLE – tar faget en subjektiv vending? | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2020 Universitetsforlaget. | en_US |
dc.source.pagenumber | 137-148 | en_US |
dc.source.volume | 37 | en_US |
dc.source.journal | Nytt Norsk Tidsskrift | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/issn.1504-3053-2020-02-05 | |
dc.identifier.cristin | 1813901 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |