I en helhetlig tilnærming til læring er omsorg i sentrum
Journal article
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2740336Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for pedagogikk [310]
- Publikasjoner fra CRIStin [3960]
Originalversjon
Bøe, M., Hognestad, K., Steinnes, G. S., Fimreite, H., & Moser, T. (2020). I en helhetlig tilnærming til læring er omsorg i sentrum. Første steg (2), 58-61. https://www.utdanningsnytt.no/forste-stegSammendrag
En helhetlig tilnærming til læring som ser omsorg, lek, læring og danning i sammenheng, er formulert i mandatet for barnehagelærerens arbeid (Utdanningsdirektoratet, 2017). Barnehagelærere møter i dag læringsdiskurser som gir oppmerksomhet til formelle standarder og læringsresultater. Det reiser spørsmålet om en helhetlig tilnærming til læring kun er et ideal, eller om den gjenspeiles i praksis? Hva kjennetegner den i så fall? Det har vi forsøkt å finne svar på i en feltstudie av fem barnehagelærere i Norge.