dc.contributor.author | Bøe, Marit | |
dc.contributor.author | Hognestad, Karin | |
dc.contributor.author | Steinnes, Gerd Sylvi | |
dc.contributor.author | Fimreite, Hege | |
dc.contributor.author | Moser, Thomas | |
dc.date.accessioned | 2021-04-29T10:21:35Z | |
dc.date.available | 2021-04-29T10:21:35Z | |
dc.date.created | 2020-09-28T11:37:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Bøe, M., Hognestad, K., Steinnes, G. S., Fimreite, H., & Moser, T. (2020). I en helhetlig tilnærming til læring er omsorg i sentrum. Første steg (2), 58-61. https://www.utdanningsnytt.no/forste-steg | en_US |
dc.identifier.issn | 1504-1891 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2740336 | |
dc.description.abstract | En helhetlig tilnærming til læring som ser omsorg, lek, læring og danning i sammenheng, er formulert i mandatet for barnehagelærerens arbeid (Utdanningsdirektoratet, 2017). Barnehagelærere møter i dag læringsdiskurser som gir oppmerksomhet til formelle standarder og læringsresultater. Det reiser spørsmålet om en helhetlig tilnærming til læring kun er et ideal, eller om den gjenspeiles i praksis? Hva kjennetegner den i så fall? Det har vi forsøkt å finne svar på i en feltstudie av fem barnehagelærere i Norge. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | I en helhetlig tilnærming til læring er omsorg i sentrum | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.source.pagenumber | 58-61 | en_US |
dc.source.journal | Første steg | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1834128 | |
dc.relation.project | Norges forskningsråd: 275576 | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | preprint | |
cristin.qualitycode | 0 | |