Show simple item record

dc.contributor.authorEik, Liv Torunn
dc.contributor.authorMoxnes, Anna Rigmor
dc.contributor.authorVala, Heidi Østland
dc.date.accessioned2021-04-26T08:55:09Z
dc.date.available2021-04-26T08:55:09Z
dc.date.created2021-03-04T19:14:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationEik, L. T., Moxnes, A. R., & Vala, H. Østland. (2021). Spenning mellom ulike stemmer: Læringsmuligheter i veiledning. Nordisk Tidsskrift i Veiledningspedagogikk, 6(1), e3131.en_US
dc.identifier.issn2535-3047
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2739499
dc.description.abstractI denne artikkelen undersøker vi hvordan veiledningsstudenters læringsprosesser i gruppe kan bidra til å videreutvikle gruppeveiledning som veiledningsform. Vi fikk tillatelse til å undersøke egne studenters fagtekster fra en gruppeveiledningsøvelse. Analysen av 46 fagtekster ga oss tre kategorier for videre diskusjon; redskaper, vendepunkter og roller. Disse kategoriene diskuteres i lys av Bakhtins begreper dialog, heteroglossia, splittelser og samklang. Drøftingene viser at spenninger, uenighet og ulike forståelser av redskaper og roller i veiledning ofte underkommuniseres. Videre viser drøftingen metakommunikasjonens muligheter for å styrke læringsprosessene i gruppeveiledningen. Ulike stemmer kommer lite til uttrykk og disse stemmene kan i større grad benyttes som ressurs for læring.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSpenning mellom ulike stemmer: Læringsmuligheter i veiledningen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2021 The author(s).en_US
dc.source.volume6en_US
dc.source.journalNORDVEI- Nordisk tidsskrift i veiledningspedagogikken_US
dc.source.issue1en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.15845/ntvp.v6i1.3131
dc.identifier.cristin1895734
dc.source.articlenumbere3131en_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal