Master i grunnskolelærerutdanning, overgangsmaster for trinn 5-10 (Vestfold): Nye registreringer
Viser treff 21-27 av 27
-
Tverrfaglig samarbeid og undervisning i Fagfornyelsen.
(Master thesis, 2020)Studiens tematikk omfatter tverrfaglig undervisning og hvordan lærere kan arbeide for å tilrettelegge for dette. Tematikken er svært dagsaktuell, da dette er et viktig element i Fagfornyelsen, som har resultert i Norges ... -
Modeller-basert praksis i kroppsøving - Et selvstudium av praksis
(Master thesis, 2020)Kroppsøvingsfagets legitimeringsgrunnlag har internasjonalt blitt drøftet og diskutert. Blant annet Kirk (2010) mener at faget har tre mulige fremtider; uforandret fra dagens praksis med små endringer, reformert med en ... -
Kunsten å «selge inn» en idé : Læreres fortellinger om opplevelsen av ledelsens organisering av opptiningsfasen i en endringsprosess
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven søker å finne svar på hva som påvirker opptiningsfasen i et endringsarbeid. Studien er gjennomført på en ungdomsskole på Østlandet, og det er noen av skolens lærere som har deltatt som informanter. ... -
Håndtering av elevkonflikter i skolen: En kvalitativ studie av læreres opplevelser og erfaringer med konflikthåndtering
(Master thesis, 2020)Denne mastergradsavhandlingen tar for seg håndtering av elevkonflikter i grunnskolen, sett fra lærerens perspektiv. Dette utgjør også grunnlaget for oppgavens problemstilling: Hvordan arbeider erfarne lærere med håndtering ... -
Fortellingen om oljeeventyret og medaljens baksider : diskursen om olje i lærebøker i samfunnsfag på ungdomstrinnet fra 1976 til 2016
(Master thesis, 2020)Det overordnede temaet for denne oppgaven er bærekraftig utvikling. Bærekraftig utvikling skal inn som et av tre tverrfaglige temaer i fagfornyelsen, som trer i kraft ved skolestart høsten 2020. Dagens elever er neste ... -
Hvorfor industrialiserte Storbritannia først? Årsakene til den industrielle revolusjonen, og koblingen til samfunnsfagundervisning i fremtidens skole
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven undersøker årsakene som førte til den industrielle revolusjonen, og knytter dem til fremtidens skole. Det innebærer en lærebokanalyse av fire lærebøker for ungdomstrinnet. Denne lærebokanalysen undersøker ... -
Fostering learning through computer-mediated collaborative writing : A case study of upper secondary school students’ meaning making when engaging in computermediated collaborative writing
(Master thesis, 2020)This thesis investigates three groups of first-year upper secondary school students’ computermediated collaborative writing (CMCW) activities in the subject of English. Prior research has shown that collaborative writing ...