Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSvenkerud, Sigrun
dc.contributor.authorOpdal, Lars
dc.date.accessioned2020-04-20T10:50:10Z
dc.date.available2020-04-20T10:50:10Z
dc.date.created2019-03-25T10:02:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPsykologi i kommunen (PIK). 2019, 3(2).en_US
dc.identifier.issn1892-3364
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2651665
dc.description.abstractI artikkelen drøftes forholdet mellom PP-rådgivernes oppgaver som sakkyndig utreder av enkeltsaker og som organisasjons- og kompetanseutvikler av skole og barnehage. Vi bruker en aktivitetsteoretisk tilnærming for å drøfte hvordan de ulike rollene utspiller seg, og for å identifisere spenninger i oppgavene. Vi har analysert PP-rådgivernes nedskrevne læringshistorier i saker som er relatert til mobbeproblematikk, deltatt som følgeforskere i et opplæringsprogram for PP-rådgivere og intervjuet PP-rådgivere. Analysene viser at det det eksisterer en form for konkurranse mellom oppgaveområdene, som særlig er knyttet til tre forhold; tidspress på ulike oppgaver, kompetansen i PP-tjenesten og forventninger fra skoler og barnehager.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://psykisk-kommune.no/fagartikkel/roller-og-relasjoner-pp-radgiveren-mellom-sakkyndig-ekspert-og-skoleutvikler/19.90
dc.titleRoller og relasjoner. PP-rådgiveren mellom sakkyndig ekspert og skoleutvikleren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionacceptedVersionen_US
dc.source.volume3en_US
dc.source.journalPsykologi i kommunen (PIK)en_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.cristin1687409
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel