dc.contributor.author | Svenkerud, Sigrun | |
dc.contributor.author | Opdal, Lars | |
dc.date.accessioned | 2020-04-20T10:50:10Z | |
dc.date.available | 2020-04-20T10:50:10Z | |
dc.date.created | 2019-03-25T10:02:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Psykologi i kommunen (PIK). 2019, 3(2). | en_US |
dc.identifier.issn | 1892-3364 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2651665 | |
dc.description.abstract | I artikkelen drøftes forholdet mellom PP-rådgivernes oppgaver som sakkyndig utreder av enkeltsaker og som organisasjons- og kompetanseutvikler av skole og barnehage. Vi bruker en aktivitetsteoretisk tilnærming for å drøfte hvordan de ulike rollene utspiller seg, og for å identifisere spenninger i oppgavene. Vi har analysert PP-rådgivernes nedskrevne læringshistorier i saker som er relatert til mobbeproblematikk, deltatt som følgeforskere i et opplæringsprogram for PP-rådgivere og intervjuet PP-rådgivere. Analysene viser at det det eksisterer en form for konkurranse mellom oppgaveområdene, som særlig er knyttet til tre forhold; tidspress på ulike oppgaver, kompetansen i PP-tjenesten og forventninger fra skoler og barnehager. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.uri | https://psykisk-kommune.no/fagartikkel/roller-og-relasjoner-pp-radgiveren-mellom-sakkyndig-ekspert-og-skoleutvikler/19.90 | |
dc.title | Roller og relasjoner. PP-rådgiveren mellom sakkyndig ekspert og skoleutvikler | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | acceptedVersion | en_US |
dc.source.volume | 3 | en_US |
dc.source.journal | Psykologi i kommunen (PIK) | en_US |
dc.source.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.cristin | 1687409 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | postprint | |
cristin.qualitycode | 1 | |