Show simple item record

dc.contributor.authorAagaard, Toril
dc.contributor.authorSwanberg, Anne Berit
dc.contributor.authorHjukse, Hjørdis
dc.contributor.authorTveiten, Oddgeir
dc.contributor.authorSteen-Utheim, Anna Therese
dc.contributor.authorGrøndal, Inger Carin
dc.contributor.authorBreivik, June
dc.date.accessioned2018-06-19T11:19:56Z
dc.date.available2018-06-19T11:19:56Z
dc.date.created2017-05-31T15:10:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationUniped. 2018, 41 (02), 133-146.nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2502095
dc.description.abstractVed universiteter og høgskoler tar ledelsen og støtte- og utviklingsmiljøer ulike grep for å motivere fagansatte til å utforske digitale teknologiers pedagogiske potensialer. De ønsker også å utvikle mer aktive og fleksible undervisningspraksiser enn de som tradisjonelt har preget sektoren. I denne studien har vi undersøkt bruk av videofortellinger som redskap for å fremme fagansattes refleksjon over egen utdanningspraksis. Observasjon av diskusjoner mellom 13 undervisere fra ulike studieprogram og fag, er analysert i artikkelen. Diskusjonene som er studiens analyseobjekt, foregikk på et kurs i UH-pedagogikk (vår 2016). Før kurset så informantene to videofortellinger om omvendt undervisning. Studien viser at videofortellingene og spørsmålene som er knyttet til, fungerer som redskap for refleksjon i tverrfaglige kontekster. Selv om akademiske og fagspesifikke tradisjoner i en del tilfeller hemmer refleksjon over ny praksis, bidrar et tverrfaglig miljø til å fremme refleksjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/uniped/2018/02/teknologi_og_nye_undervisningspraksiser
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleTechnology and new educational practices: Videostories as tool for promoting pedagogical reflection?nb_NO
dc.title.alternativeTeknologi og nye undervisningspraksiser Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjonnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018 Author(s).nb_NO
dc.source.pagenumber133-146nb_NO
dc.source.volume41nb_NO
dc.source.journalUnipednb_NO
dc.source.issue02nb_NO
dc.identifier.cristin1473251
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitcode222,59,5,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.unitnameInstitutt for estetiske fag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal