Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAagaard, Toril
dc.contributor.authorSwanberg, Anne Berit
dc.contributor.authorHjukse, Hjørdis
dc.contributor.authorTveiten, Oddgeir
dc.contributor.authorSteen-Utheim, Anna Therese
dc.contributor.authorGrøndal, Inger Carin
dc.contributor.authorBreivik, June
dc.date.accessioned2018-06-19T11:19:56Z
dc.date.available2018-06-19T11:19:56Z
dc.date.created2017-05-31T15:10:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationUniped. 2018, 41 (02), 133-146.nb_NO
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2502095
dc.description.abstractVed universiteter og høgskoler tar ledelsen og støtte- og utviklingsmiljøer ulike grep for å motivere fagansatte til å utforske digitale teknologiers pedagogiske potensialer. De ønsker også å utvikle mer aktive og fleksible undervisningspraksiser enn de som tradisjonelt har preget sektoren. I denne studien har vi undersøkt bruk av videofortellinger som redskap for å fremme fagansattes refleksjon over egen utdanningspraksis. Observasjon av diskusjoner mellom 13 undervisere fra ulike studieprogram og fag, er analysert i artikkelen. Diskusjonene som er studiens analyseobjekt, foregikk på et kurs i UH-pedagogikk (vår 2016). Før kurset så informantene to videofortellinger om omvendt undervisning. Studien viser at videofortellingene og spørsmålene som er knyttet til, fungerer som redskap for refleksjon i tverrfaglige kontekster. Selv om akademiske og fagspesifikke tradisjoner i en del tilfeller hemmer refleksjon over ny praksis, bidrar et tverrfaglig miljø til å fremme refleksjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/uniped/2018/02/teknologi_og_nye_undervisningspraksiser
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.no*
dc.titleTechnology and new educational practices: Videostories as tool for promoting pedagogical reflection?nb_NO
dc.title.alternativeTeknologi og nye undervisningspraksiser Videofortellinger som redskap for pedagogisk refleksjonnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.rights.holder© 2018 Author(s).nb_NO
dc.source.pagenumber133-146nb_NO
dc.source.volume41nb_NO
dc.source.journalUnipednb_NO
dc.source.issue02nb_NO
dc.identifier.cristin1473251
cristin.unitcode222,59,7,0
cristin.unitcode222,59,5,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.unitnameInstitutt for estetiske fag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell 4.0 Internasjonal