Show simple item record

dc.contributor.authorToft, Solveig
dc.contributor.authorHolte, Kari
dc.date.accessioned2018-02-22T14:52:45Z
dc.date.available2018-02-22T14:52:45Z
dc.date.created2016-01-29T09:13:24Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFORM Akademisk. 2017, 10 (3), .nb_NO
dc.identifier.issn1890-9515
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2486575
dc.description.abstractI denne artikkelen rettes blikket mot selve opplevelsen i den skapende prosess, de ikke-målbare kvaliteter, spesielt i forhold til faget Kunst og håndverk. Artikkelens data består av tre ulike utøvergruppers arbeidsprosess i en bestemt type maleoppgave; maling med musikk som inspirasjon. De tre utøvergruppene hadde ulik alder, bakgrunn og skolering. Disse tre gruppene skal eksemplifisere hvilke opplevelser som kan oppstå i noen utvalgte skapende prosesser. Teorigrunnlaget er Czsikmyhalis flow-teori og Hans-Georg Gadamers hermeneutiske teori. Intensjonen er å bringe inn et perspektiv for å øke bevissthet og omtanke av enkelte forhold vedrørende tilrettelegging for skapende aktiviteter i skolen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKunst og håndverk som undervisingsfagnb_NO
dc.subjectTeaching in artnb_NO
dc.titleDet skapende rom - betydningen av det ikke-målbarenb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Arkitektur og design: 140nb_NO
dc.subject.nsiVDP::Architecture and design: 140nb_NO
dc.source.pagenumber1-21nb_NO
dc.source.volume10nb_NO
dc.source.journalFORM Akademisknb_NO
dc.source.issue3nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/formakademisk.1400
dc.identifier.cristin1325897
cristin.unitcode222,59,5,0
cristin.unitnameInstitutt for estetiske fag
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal