Browsing Institutt for pedagogikk by Document Types "Master thesis"
Now showing items 1-3 of 3
-
Læringsstrategier, privat praksis eller felles sak? En etnografisk case-studie av en skole, en leder og en kommune
(Master thesis, 2007-11-01)Problemområde: Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilken oppfølging og ansvarliggjøring ledelsen ved en skole utøver ved innføring av læringsstrategier, og hvilken praksis dette fører til i skolens personale. ... -
Veiledning av nyutdannede førskolelærere. Hvilke forventninger til veiledning av nyutdannede førskolelærere gir veiledere uttrykk for?
(Master thesis, 2004)The research question in the dissertation is: "What expectations to mentoring of recently qualified pre-school teachers do the mentors express? ". The question has been put into a social, theoretical and an empiric ... -
Veiledning og taus kunnskap. På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling?
(Master thesis, 1996)Problemstillingen som behandles i denne avhandlingen er: På hvilken måte kan veiledning ha betydning for refleksjon i forbindelse med handling? Dette belyses i hovedsak utfra Schöns teori om praktisk yrkeskunnskap og ...