• «Å være pålogget og aktivt til stede». Hvordan fremstiller framtidige barnehagelærere omsorg i barnehagen? 

      Tholin, Kristin Rydjord (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Formålet med denne studien er å undersøke hvordan studenter beskriver omsorg i slutten av barnehagelærerutdanningen sin. Omsorg er et sentralt begrep i barnehageloven og representerer et vesentlig kunnskapsgrunnlag for ...
    • Fagsamtaler i barnehagen 

      Gjems, Liv; Jansen, Turid Thorsby; Tholin, Kristin Rydjord (Journal article; Peer reviewed, 2012)
      The intention with this article is to develop knowledge about the potential in conversations about different subjects in early childhood education (ECE). The Research question is ”How can ECE teachers engage children to ...
    • Refleksjoner fra deltakere ved et kurs i UH-pedagogikk 

      Øhra, Mattias; Tholin, Kristin Rydjord (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Artikkelen retter søkelyset mot et bestemt kurs i universitets- og høgskolepedagogikk sett fra deltakernes refleksjoner over utbyttet av kurset. Målet med studien er å belyse hvilke funksjoner utdanning i UH-pedagogikk kan ...
    • Studentaktive Læringsformer for å Fremme Dyplæring i Høyspenningsteknikk 

      Fjeld, Elin; Tholin, Kristin Rydjord; Øhra, Mattias (Journal article, 2019)
      Denne studien baserer seg på perspektiver rundt dyplæring. Det søkes å vise hvordan mer tudentaktive læringsformer kan skape mere robuste læringspraksiser som igjen muliggjør dyplæring. Studien søker å vise at en slik ...