Browsing 1 USN ansatte by Subject "283"
Now showing items 1-20 of 38
-
Children's ideas about the human body - A Nordic case study
(Journal article; Peer reviewed, 2011)This paper explores the findings of a study of the ideas young school children in the Nordic countries have about the human body e.g. structure and location of bones and organs (heart, lungs, stomach and brain etc.) ... -
Choosing Content and Methods: Focus Group Interviews with Faculty Teachers in Norwegian Pre-Service Subject Teacher Education in Design, Art, and Crafts
(Journal article; Peer reviewed, 2014-11-03)The study is aimed at generating knowledge on how faculty teachers reflect and justify their choice of subject content logic in teacher education, exemplified by a concurrent pre-service Subject Teacher Education in design, ... -
Constructing a formbild - An inquiry into the dynamical and hierarchical aspects of the hermeneutical filters controlling the formbild construction in design education situations
(Doctoral thesis; Peer reviewed, 2006-12-01)The aim of this study is to contribute new knowledge of how a formbild is constructed in an educational situation. This knowledge is needed for understanding more clearly the circumstances under which we are teaching ... -
Cooperative learning at Telemark State University : the student's verdict
(Conference object, 1996)The Engineering College of Høgskolen i Telemark has practiced cooperative learning since 1982. As seen from the college, this way of administering the students' work appears powerful. After briefly having described the ... -
Dagboksmetod - att beskriva slöjdarbete med elevers och lärares egna ord
(Journal article; Peer reviewed, 2011)I denna artikel ligger fokus på dagbokstexter för reflektion och lärande i skolans slöjdundervisning. Att dokumentera och skriva om sin dag och sina känslor har förekommit sedan människan började skriva. Dagböcker som ... -
Educating future technical leaders
(Journal article, 2007) -
Excellence through internationalization : turning "losers" into "winners"
(Conference report, 1994) -
Fagpreferanser i skolen med vekt på kjønn og intelligens. Et bidrag til faghistorien i kunst og håndverk
(Journal article; Peer reviewed, 2014)I artikkelen presenteres og drøftes en undersøkelse som handler om elevers holdninger til estetiske fag generelt og faget forming spesielt. Undersøkelsen viser at faget forming i 1968 omfatter ulike områder som elever ... -
Fagtradisjoner, faglige synteser og fagdiskurs
(Journal article; Peer reviewed, 2014)Denne artikkelen fokuserer på at oppmerksomheten i undervisningen kan ha ulike omdreiningspunkt som danner pedagogiske og faglige tradisjoner. Den dialektiske forståelsesstrukturen som anvendes her, har en disiplinorientert ... -
Fra fagbrev til ingeniør - et didaktisk perspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Veien fra fagbrev eller annen yrkesutdanning til høgere utdanning har vært et tema i den norske skoledebatten i mange år, og er igjen blitt aktuell. Land som Finland, Tyskland og Japan har etablerte systemer for høgere ... -
Fraktal-læring. Kunstundervisning som dynamisk system
(Journal article; Peer reviewed, 2011)I denne artikkelen ønsker jeg å presentere og undersøke teoretisk en strategi for undervisning i samtidskunst, med undervisningsemnet KunstLab som kontekst. KunstLaben er en reaksjon på modernismen som fortsatt utgjør ... -
Friluftsliv, natur- og kulturveiledning : en pedagogisk utfordring
(Conference report, 2000) -
From the industrial to the post-industrial society in 25 years - as seen by an engineering educator
(Conference report, 1998)Dieses Papier beschreibt und diskutiert kurz die Veränderung der Rahmen des Ingenieurpädagogens über dieletzten 25 Jahre. In 1973 hatten die Pädagogen eine stabile, doch vom Ministerium abhengige Arbeitssituation.Trotz ... -
Future regional university/industry cooperation : academic excellence through 3-dimensional integration
(Journal article, 1998)A new interest in the existence and operation of the many small and medium size enterprises (SMEs) as active partners for the newborn regional universities in Norway has recently been registered. This interest has been ... -
Hyperlinking i dokumentasjon: av digitalbasert bildskapende utviklingsarbeid
(Tilde: rapporter från Institutionen för estetiska ämnen, Journal article, 2010)Artikkelen setter søkelys på problemstillinger og muligheter knyttet til bruk av hypertekst og hyperlinket materiale som et mulig verktøy i arbeid med dokumentasjon og formidling av digitalbasert skapende utviklingsarbeid. ... -
Is engineering mathematics really an engineering tool?
(Conference report, 1999)A set of final exams at Telemark State University has been studied to check if there is a symbiotic relationship between the mathematical tool and some technical courses offered at the Electrical Engineering Department. ... -
Kopiering av tradisjonskunst som læringsmetode
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Artikkelen er skriven på bakgrunn av problematikk kring utvikling av ein forskingsbasert didaktikk for tekstilundervisninga på grunnstudiet ved Institutt for folkekultur, Høgskolen i Telemark. Delar av forskingsprosjektet ... -
Lessons to be learned from industry/university cooperation on undergraduate project work
(Conference report, 2000)Experiments with cooperative learning started in 1976, and has since 1982 project work in groups has been the hallmark of the pedagogical approach at Hogskolen i Telemark. This paper examines some attributes of 18 senior ... -
Livet etter studiene Hva gjør faglærer- og master-/hovedfagstudentene i formgiving, kunst og håndverk etter endt utdannelse?
(Journal article; Peer reviewed, 2012)Artikkelen presenterer en undersøkelse av yrkespraksisen til uteksaminerte faglærere og lektorer i formgiving, kunst og håndverk ved Høgskolen i Telemark – en av to norske høgskoler som tilbyr utdanningen. Populasjonen ... -
Læringsstrategier, privat praksis eller felles sak? En etnografisk case-studie av en skole, en leder og en kommune
(Master thesis, 2007-11-01)Problemområde: Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilken oppfølging og ansvarliggjøring ledelsen ved en skole utøver ved innføring av læringsstrategier, og hvilken praksis dette fører til i skolens personale. ...