Blar i Master i norskdidaktikk på emneord "literacy"
Viser treff 1-3 av 3
-
I hvilken grad utfordrer en eksamensoppgave for VG3 elevenes evne til kritisk literacy Kreativitet og ambivalens : analyse av en eksamensoppgave og 12 besvarelser
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven i norskdidaktikk handler om hvordan elever kan utvikle evnen til kritisk literacy i arbeid med sakprosatekster i norskfaget. Sakprosa er våre hverdagstekster, samtidig som sakprosatekster representer ... -
Kritisk literacy i norskfaget.
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven handler om hvordan kritisk literacy er framstilt i læreverk. Kritisk literacy er et aktuelt tema i gjeldende læreplan og i fagfornyelsen, og det er sentralt at elevene får opplæring i kritisk literacy ... -
«Så jeg vil ikke egentlig kalle det en sakprosatekst» - Fire elevers evne til kritisk literacy i forståelsen av en antisemittisk tekst fra den historiske delen av LNUs sakprosakanon
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven handler om hvordan elever viser kritisk literacy i forståelsen av en historisk saktekst, og hvilke utfordringer de har. Vi opererer i dag med et utvidet sakprosabegrep, hvor mange tekster i denne ...