dc.contributor.author | Burner, Tony | |
dc.contributor.author | Baraas, Rigmor C. | |
dc.contributor.author | Falkenberg, Helle Kristine | |
dc.date.accessioned | 2011-04-26T09:53:18Z | |
dc.date.available | 2011-04-26T09:53:18Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Burner, T., Baraas, R. C., & Falkenberg, H. K. (2011). Studentaktive vurderingsformer i norsk lærer- og optometriutdanning. Uniped, 34(1), 44-57. | |
dc.identifier.issn | 1500-4538 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/142367 | |
dc.description.abstract | Medstudentvurdering er en form for studentarbeid som er blitt tatt i bruk og forsket på i større omfang internasjonalt enn nasjonalt. Her presenteres to casestudier med bruk av medstudentvurdering fra to ulike profesjonsutdanninger i Norge: optikerutdanningen ved avdeling for optometri- og synsvitenskap og lærerutdanningen ved avdeling for lærerutdanning ved Høgskolen i Buskerud. Kombinasjonen medstudentvurdering og egenvurdering ble også prøvd ut. Artikkelen belyser erfaringer og utfordringer i forbindelse med planlegging og gjennomfø-ring samt analyse og diskusjon av studentenes evaluering av medstu-dentvurdering. | no |
dc.language.iso | nob | no |
dc.publisher | Det nasjonale kontakt- og informasjonsorgan for universitetspedagogikk | |
dc.subject | pedagogikk | no |
dc.subject | evalueringsformer | no |
dc.subject | medstudentvurdering | no |
dc.subject | egenvurdering | no |
dc.title | Studentaktive vurderingsformer i norsk lærer- og optometriutdanning | no |
dc.type | Journal article | no |
dc.type | Peer reviewed | no |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | no |
dc.source.pagenumber | 44-57 | no |
dc.source.volume | 34 | |
dc.source.journal | Uniped | |
dc.source.issue | 1 | |
dc.identifier.cristin | 540416 | |