Blar i USN Open Archive på emneord "kompetanseutvikling"
Viser treff 1-20 av 22
-
Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell : Håndbok for dybdelæring i profesjonsfellesskap, Skien kommune, høsten 2020
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;58, Report, 2020)Denne håndboken er utarbeidet for plangrupper og skoleledere i Skien kommune høsten 2020. Triangulert analysemodell er en aksjonslæringsstrategi for forskningsorientert skoleutvikling ut fra nytt læreplanverk (LK20). Via ... -
Elevene bak tallene – Triangulert analysemodell: Veiledningshefte for skolebasert vurdering- og kompetanseutvikling i Grenlandsskolene 2022-2023
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;102, Report, 2022)I sluttrapporten «En skole for vår tid» (Regjeringen, 2021) har en ekspertgruppe vurdert hvordan skoleeiere og skoler bedre kan drive et systematisk kvalitetsutviklingsarbeid for å løfte kvaliteten på opplæringen for ... -
Evaluering av FRAM kultur 2005-2010
(Rapport 271, Research report, 2010)Rapporten gjengir resultater fra en evaluering av 18 regionale FRAM-K prosjekter gjennomført med ca. 200 deltakerbedrifter fra 2005-2010. Evalueringen viser høy grad av tilfredshet blant deltakerne, spesielt knyttet til ... -
Evaluering av prosjektet "Kompetansebrobygging i Midt-Telemark" : sluttrapport
(Arbeidsrapport 1/2008, Working paper, 2008)”Kompetansebrobygging i Midt-Telemark” er et kompetanseutviklingsprosjekt som ledes og administreres av Midt-Telemark Næringsutvikling (MTNU). Prosjektet er treårig, med varighet fra 01.04.05 – 31.12.07. Prosjektet ble ... -
Følgeevaluering av Oslo og Viken modellen i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling (REKOMP), 2019-20
(Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge;57, Report, 2020)Forskere fra Oslo Met, Universitetet i Sørøst-Norge (USN) og Høgskolen i Østfold (HiØ) har på oppdrag fra Fylkesmannen i Oslo og Viken evaluert det første året i Regional ordning for barnehagebasert kompetanseutvikling ... -
Følgeevaluering av prosjektet "Kompetansebrobygging i Midt-Telemark" : statusnotat
(TF-notat 1/2007, Working paper, 2007-02-08)"Kompetansebrobygging i Midt-Telemark" er et kompetanseutviklingsprosjekt som ledes og administreres av Midt-Telemark Næringsutvikling (MTNU). Prosjektet er treårig, med varighet fra 01.04.05 ??31.12.07. Prosjektet ble ... -
Hvordan påvirker formelle kompetansehevende tiltak arbeidstakers subjektive velvære, arbeidsmotivasjon og ytelse på arbeidsplassen, og i hvilken grad fungerer behovet for kompetanse som en mediator på dette forholdet?
(Master thesis, 2013)På bakgrunn av et ønske om å gjennomføre denne studien på en troverdig måte, gjennomfører vi innledningsvis åtte regresjonsforutsetninger som er utviklet av Berry (1993). Tilfredsstillelse av disse regresjonsforutsetningene ... -
Kartlegging av privat og offentlig sektors kompetansebehov i teknologibyen Notodden
(Working paper, 2012-08-31) -
Kompetanse for bedre tjenester: En kvalitativ studie av betydningen av kompetansetiltak og verktøy rettet mot ansatte i psykisk helsetjenester som samarbeider med brukere som kan være truende og/eller voldelige
(Doctoral dissertations at the University of South-Eastern Norway;144, Doctoral thesis, 2022)Personer med psykiske helse- og/eller rusproblemer er oftere ofre enn utvøvere av trusler og vold. Likevel kan psykisk helsearbeidere i kommunale psykisk helsetjenester møte brukere som truer eller er voldelige mot dem. ... -
Kompetansebrobygging Midt-Telemark
(TF-notat 4/2005, Working paper, 2005-02-10)Denne rapporten foreligger som et resultat av forprosjektet “Kompetansemiljøene og næringsutvikling i Midt-Telemark” i regi av Midt-Telemark næringsutvikling AS (MTNU). En modell har blitt utviklet i forprosjektet med tanke ... -
Kompetanseutfordringer i reiselivet i Buskerud : forslag til tiltak
(Rapporter fra Høgskolen i Buskerud;97, Research report, 2013-12)Rapporten er basert på et prosjekt som har kartlagt mulighetene for kompetanseutvikling i reiselivsnæringen i Buskerud fylke. Prosjektet har støttet seg på tidligere studier, generelle data om næringen og dybdeintervjuer ... -
Kompetanseutvikling i grunnskolen. Implementering av L97
(Working paper, 2000) -
Kompetanseutvikling i sykehjem : ansattes perspektiv
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Denne artikkelen handler om kompetanseutvikling i sykehjem og baserer seg på en intervjuundersøkelse med ansatte ved to sykehjem. Resultatene viser at de ansatte lærer av hverandre på uformell basis. Imidlertid tyder studien ... -
Kompetanseutvikling. En studie av ledelse og læreres syn på kompetanseutvikling i skolen
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven er basert på funn hentet fra min tidligere arbeidsplass. Utgangspunktet for oppgaven var medarbeiderundersøkelsen «10 faktor» som ga tydelige signaler på at medarbeidere på skolen ikke opplevde relevant ... -
Kunnskapsdeling i bedrifter : Et bidrag til økt jobbytelse?
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven fokuserer på et svært interessant tema innen kompetanseutvikling, som er kunnskapsdeling. Oppgaven startet med et ønske om å undersøke hva som bidrar til at ansatte i bedrifter deler kunnskap med ... -
"Kvalitet gjennom forskning, fagutvikling og kompetanse". Undervisningssykehjemsprosjektet i Telemark januar 2001 - desember 2003.
(Research report, 2011-11-04)Sammendrag Undervisningssykehjemsprosjektet i Telemark var tilknyttet et nasjonalt prosjekt hvor målet var å etablere ressurssentra for undervisning, fagutvikling og forskning i den kommunale helsetjenesten. Målet for det ... -
Lindrende omsorg ved livets slutt. En evaluering av et kompetanseutviklingsprogram i Vestfold
(Research report, 2012-03-19)SUMMARY: Center for Care research south-Norway and the Development Center for nursing homes and home care, Vestfold have in fellowship conducted an evaluation of a competence program in palliative treatment and care. The ... -
Midt-Telemark 2020 : et internasjonalt senter for forsking og utdanning? : et scenarieprosjekt
(Arbeidsrapport 10/2007, Working paper, 2007)Prosjektet Midt-Telemark 2020: Et internasjonalt kompetansesenter for forsking og utdanning? er initiert av Midt-Telemark Rådet og Midt-Telemark Næringsutvikling som en visjon for kompetansemiljøet i Midt-Telemark, ... -
Nettforum : et verktøy for kunnskaps- og kompetanseutvikling?
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven har til hensikt å undersøke i hvilken grad bruk av nettbaserte forum påvirker opparbeidelse av kompetanser og fortolking. De kompetanseformene som er valgt ut er; kreativitet, fleksibilitet, problemløsningsevner ... -
Opplandslandbruket RULLer. Evaluering av Opplands strategi for rekruttering, utdanning og likestilling i landbruket (RULL)
(Research report, 2012-09-20)I denne rapporten presenterer vi resultatene fra evaluering av Opplands strategi for å øke rekruttering, heve kompetansen og sikre likestilling i landbruket (RULL-strategien). RULL Oppland er unikt i nasjonal sammenheng, ...