Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorNordahl, Julie
dc.contributor.advisorHoppestul, Oda Sofie
dc.contributor.authorFrøen, May-Britt
dc.date.accessioned2024-07-23T16:41:47Z
dc.date.available2024-07-23T16:41:47Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.usn:wiseflow:7057718:59722911
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3142891
dc.description.abstractTemaet for denne studien er lek og bokstavinnlæring. Jeg ønsket å finne sammenhengen mellom lek og læring og dette uttrykkes gjennom min problemstilling: "Hvilken rolle kan leken ha i bokstavinnlæringen på første trinn?" Målet med denne studien er å få mer kunnskap om lekens rolle i bokstavinnlæringen. Studien kan også være til inspirasjon for hvordan lekbasert bokstavinnlæring kan se ut på første trinn. Lekbasert læring i bokstavinnlæringen kan bidra til motivasjon og engasjement hos barna, og dette kan utløse både glede og spenning i læringen. Den viktige dobbeltheten i leken, der leken både er et avbrekk fra læringen og en læringsform, kan bidra til en god balanse for barna. Barna trenger både frilek og lærerstyrt lek i løpet av skoledagen, og dette må lærere på første trinn legge til rette for. I denne studien har barnas stemme vært viktig og barnas opplevelser av lek uttrykkes gjennom intervju og observasjon. Barna i denne studien har gitt uttrykk for at det er viktig å leke på skolen.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleLek og bokstavinnlæring
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel