Show simple item record

dc.contributor.advisorFrigstad, Trond
dc.contributor.authorBrambani, Cecilie Storjord
dc.date.accessioned2023-07-22T16:41:50Z
dc.date.available2023-07-22T16:41:50Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.usn:wiseflow:6794095:55054354
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3080952
dc.description.abstractDenne masteravhandlingen har problemstillingen “Læreres erfaringer med lekpreget undervisning”. Forskningsmetoden jeg har valgt er intervju. Intervju er en kvalitativ forskningsmetode. Jeg skal snakke med tre barneskolelærere om hvordan de ser på og tilrettelegger for lekpreget læring de første årene på barneskolen. Formålet med denne masteroppgaven er å få dypere kunnskap om hvilket syn disse lærerne har på lek, og dens relevans i skolen. For å svare på problemstillingen på best mulig måte, har jeg valgt kvalitativt intervju som metode. Ved å bruke intervju er hensikten å få informasjon direkte fra respondenter som jobber i praksisfeltet, og siden utvalget lærere er lite har jeg ikke som mål å skulle trekke en generell konklusjon, Likevel vil man kunne se noen tendenser rundt hvilke erfaringer lærere har rundt lekpreget undervisning.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleLekpreget undervisning i begynneropplæringen: Lærernes erfaringer, et kvalitativt studie.
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record