Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBaskår, Ellen
dc.contributor.advisorStrømme, Linda
dc.contributor.authorKirkeland, Linda
dc.date.accessioned2022-07-09T16:41:14Z
dc.date.available2022-07-09T16:41:14Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.usn:wiseflow:6602327:50543052
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3004303
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractI denne avhandlingen har jeg gjennom en artografisk tilnærming undersøkt hva selvstendig uttrykk kan være, hvordan utforske dette i skapende prosesser og hvordan legge til rette for dette i undervisning. Jeg startet med å gjøre meg egne erfaringer gjennom en utforskende tilnærming til eget uttrykk. Her har jeg utforsket kombinasjonen av grafikk og søm, der jeg har fått opplæring i ny teknikk innenfor grafikk, monotrykk. Både som kunstner og som lærer har jeg latt meg bli informert av egen og elevenes læringsprosess. Det er gjort intervju av lærere om hva de legger i begrepet og hvordan de legger til rette for at elevene skal kunne utforske og utvikle selvstendige uttrykk. Videre gjør jeg meg erfaringer gjennom observasjoner fra egen pedagogisk praksis, der elevene arbeider i en samproduksjon med å utvikle en mockumentarserie, og de skriver refleksjon over hva som bidrar til at de utforsker og utvikler eget uttrykk. Funnene i undersøkelsen diskuteres til slutt opp mot teoretisk tilfang.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of South-Eastern Norway
dc.titleÅ komponere en fortelling
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel