dc.contributor.author | Baskår, Ellen K | |
dc.date.accessioned | 2021-05-06T08:01:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-06T08:01:24Z | |
dc.date.created | 2020-10-27T19:08:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Baskår, E. K. (2020). Narrativ strategi. FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk, 13(3). | en_US |
dc.identifier.issn | 1890-9515 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2753818 | |
dc.description.abstract | Faget kunst og håndverk har en lang tradisjon i norsk lærerutdanning og bygger på ulike målformuleringer, teoretiske forankringer og metodiske tilnærminger. I denne artikkelen vil jeg både rette oppmerksomheten på faget og på undervisningen i en nett- og samlingsbasert studieform. Jeg analyserer et empirisk materiale fra to gjennomførte undervisningsforløp med lærerstudenter i valgfaget kunst og håndverk innenfor en nett- og samlingsbasert studiemodell i lærerutdanningen. Det empiriske materialet bygger på observasjonsnotater fra et undervisningsforløp hvor narrativ strategi danner grunnlaget for aksjonsforskning. I analyse av datamaterialet anvender jeg, Jerome Bruner sitt prinsipp om spirallæring og Albert Bandura sin teori om modellæring som stedfortredende forsterkning. | en_US |
dc.language.iso | mis | en_US |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.title | Narrativ strategi Nettundervisning i kunst og håndverk | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © The Author(s). | en_US |
dc.source.volume | 13 | en_US |
dc.source.journal | FormAkademisk - Forskningstidsskriftet for design og designdidaktikk | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.7577/formakademisk.3545 | |
dc.identifier.cristin | 1842718 | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |