Blar i Master i grunnskolelærerutdanning 1-7 på forfatter "Kacerja, Suela"
-
Bruk av konkreter i begynneropplæringen
Østensen, Mikkel André; Rydland, Lars Martin Jakobsen (Master thesis, 2022)Sammendrag Konkreter kan både være fysiske og virtuelle, og er et verktøy for å støtte elevene i undervisningen. Denne studien tar for seg konkreter og ser på hva et utvalg lærere på 1. trinn mener om bruken av ... -
Divisjon i begynneropplæring: En casestudie
Eggen, Adele Andersen (Master thesis, 2022)Denne studien har undersøkt lærerens tilrettelegging av arbeid med divisjon i klasserommet, i begynneropplæringen. Formålet har vært å få innsikt i hvordan en erfaren matematikklærer jobber med dette temaet som elevene ... -
Er linjen buet eller grasiøs? - Matematikklærere om estetisk tilnærming i begynneropplæringen
Myhre, Mai Helene Veidal; Aasen, Marthe (Master thesis, 2022)Estetikk er et stort begrep som kan ha ulik betydning i ulike settinger og som kan sees i forskjellige lys, ut ifra hvem du snakker med. Det kan ha større eller mindre betydning for enkelte individer, men kan også ha en ... -
Konkreter i begynneropplæringen
Skavikmo, Kristine; Blom, Anne-Mari Aanerud (Master thesis, 2022)Bakgrunn og formål Denne studien har som formål å undersøke læreres bruk av konkreter i begynneropplæringen. Vi har erfart at konkreter er en engasjerende og motiverende måte å arbeide med matematikk på. Likevel har vi ...