• Bruk av konkreter i begynneropplæringen 

      Østensen, Mikkel André; Rydland, Lars Martin Jakobsen (Master thesis, 2022)
      Sammendrag Konkreter kan både være fysiske og virtuelle, og er et verktøy for å støtte elevene i undervisningen. Denne studien tar for seg konkreter og ser på hva et utvalg lærere på 1. trinn mener om bruken av ...
    • Divisjon i begynneropplæring: En casestudie 

      Eggen, Adele Andersen (Master thesis, 2022)
      Denne studien har undersøkt lærerens tilrettelegging av arbeid med divisjon i klasserommet, i begynneropplæringen. Formålet har vært å få innsikt i hvordan en erfaren matematikklærer jobber med dette temaet som elevene ...
    • Er linjen buet eller grasiøs? - Matematikklærere om estetisk tilnærming i begynneropplæringen 

      Myhre, Mai Helene Veidal; Aasen, Marthe (Master thesis, 2022)
      Estetikk er et stort begrep som kan ha ulik betydning i ulike settinger og som kan sees i forskjellige lys, ut ifra hvem du snakker med. Det kan ha større eller mindre betydning for enkelte individer, men kan også ha en ...
    • Konkreter i begynneropplæringen 

      Skavikmo, Kristine; Blom, Anne-Mari Aanerud (Master thesis, 2022)
      Bakgrunn og formål Denne studien har som formål å undersøke læreres bruk av konkreter i begynneropplæringen. Vi har erfart at konkreter er en engasjerende og motiverende måte å arbeide med matematikk på. Likevel har vi ...