Blar i Master i økonomi og ledelse på tittel
Viser treff 5-13 av 13
-
Hva skaper kjøpsintensjoner på digitale plattformer?
(Master thesis, 2022)Begrepet kjøpsintensjon bygger på villigheten eller intensjonen en forbruker har for å kjøpe et produkt eller merkevare. Det er en stadig større vekst i den digitale handelen og konkurransen om oppmerksomheten og det å ... -
Hvordan utvide eksisterende prisstrategier innenfor regnskapsbransjen til mer bærekraftige og dynamiske prisstrategier?
(Master thesis, 2022)Utviklingen av teknologi og betydningen det har for regnskapsførerbransjen er et sentralt tema, da det bidrar til at etterspørselen etter ferdigheter knyttet til den beste bruken av regnskapstjenester har vokst frem. ... -
Kan overvurdering av egen kompetanse hos medarbeidere føre til feilansettelser og uheldige opprykk i arbeidslivet?
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen svarer på problemstillingen «Kan overvurdering av egen kompetanse hos medarbeidere føre til feilansettelser og uheldige opprykk i arbeidslivet?». For å undersøke dette blir det tatt i bruk begreper som ... -
Kultur og mangfold i moteindustrien Hvilke muligheter og utfordringer har samisk mote i et bærekraftperspektiv?
(Master thesis, 2021)Sammendrag Avhandlingens tema; kultur og mangfold i moteindustrien har sett på samisk mote i en bærekraftig kontekst der problemstillingen er: Hvilke muligheter og utfordringer har samisk mote som kulturbærer i et ... -
Markedsføring i sosiale medier for ideelle organisasjoner
(Master thesis, 2022)Det finnes rikelig med forskning innenfor det å skape engasjement i sosiale medier, men lite om hvordan ideelle organisasjoner kan dra nytte av sosiale medier som et verktøy. Målet med denne masteravhandlingen var å undersøke ... -
Motivasjon for kunnskapsdeling ved hjemmekontor
(Master thesis, 2021)Studiets tema og problemstilling Det siste året har bydd på utfordringer i arbeidslivet. Da Covid-19 inntraff Norge mars 2020, måtte arbeidsgivere sende arbeidstakere på hjemmekontor. Muligheten til å dele kunnskap ved ... -
Når endring gir mening
(Master thesis, 2023)I en organisasjonshverdag som preges av stadig nye endringer, og hvor endring alltid vil være aktuelt, er det viktig med forståelse for hvordan organisasjonsmedlemmer kan påvirke endringsprosessen og utfallet. Organisasjoner ... -
Sammenhenger mellom Merkerelasjon og Holdninger
(Master thesis, 2022)Formålet med dette arbeidet har vært å se på sammenhengen mellom merkerelasjon og holdninger til konsumenten. I tillegg har det vært relevant å se på hvorvidt dette utfallet kan bidra til å øke merkeverdien. Avhandlingen ... -
Tverrsnittstudie: Ledelse, motivasjon, teknologistress og jobbtilfredshet
(Master thesis, 2023)I denne masteravhandlingen så har vi utforsket de direkte og indirekte sammenhengene mellom arbeidsmotivasjon, ledelse, teknologistress og jobbtilfredshet, ved å bruke teori fra selvbestemmelsesteori (SDT). Ved å bruke ...